hackamore

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 18:21

Werkt een S hack anders /sterker in dan een gewone simpele hackamore?

Eleandra

Re: hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:22

Een S-hack werkt net iets zwakker in, zelf niet uitgeprobeerd, maar van verschillende mensen gehoord.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 18:28

hmmz ok..
thanx!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:16

Ik vind een gewone hack prettiger, werkt beduidend duidelijker in.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:53

Mijn paard reageert beter op de s-hack, die ligt stiller dus is duidelijker vind ik.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 12:11

Speedster schreef:
Mijn paard reageert beter op de s-hack, die ligt stiller dus is duidelijker vind ik.

Dat heb ik inderdaad ook gehoord, dat ie stiller ligt..

mijn Hack rammelt enorm, en dat is of lijkt me voor mn paard als ik met losse teugels rijd niet echt prettig. Maar als de S minder ' duidelijk' of sterk inwerkt weet ik niet of dat voor mijn paard dan wel handig is, dat is al zon olifant (ongevoelig en loopt snel overal door heen)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:15

Daar heb ik dus niks van gemerkt, dat hij minder ster inwerkt. Ik heb er wel een kinkettinkje bij en geen riempje, waar hij vaak mee verkocht wordt. Dat scheelt enorm. Kun je er geen lenen van iemand?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 15:09

Speedster schreef:
Daar heb ik dus niks van gemerkt, dat hij minder ster inwerkt. Ik heb er wel een kinkettinkje bij en geen riempje, waar hij vaak mee verkocht wordt. Dat scheelt enorm. Kun je er geen lenen van iemand?

Ik ken niemand in de buurt met een S hack.. zoiezo ben ik volgens mij de enige met een Hackamore op stal.

Wat voor ketting heb je er eigenlijk aanhangen? Van mijn huidige hack is een ketting met riempjes aan de uiteindes en die beginnen te scheuren; ik moet dus eigenlijk een nieuwe....

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:05

Ik heb er 1 met biothane riempjes. Ik heb mijn hoofdstel incl. de hack en ketting bij goedhard besteld, alles in dezelfde kleur blauw. Maar op de sites die ik op internet gevonden heb waar ze hem verkopen, zit er eigenlijk altijd een riempje bij. Ik heb eerst ook een gewone hack gehad met zo'n kettinkje met leren riempjes eraan, maar die waren ook vrij snel kapot. Toen heb ik een nieuw kettinkje gehaald bij een western winkel, dat was veel steviger.