eczeemdeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

claud1

eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 10:47

We hebben sinds kort een pony Haha!
Ze schijnt last te hebben van zomereczeem, we wilden
daarom een eczeemdeken kopen. Maar wanneer zou
je deze op moeten doen, en wat is het verschil
nou eigenlijk tussen een vliegendeken en een eczeemdeken.

Maken de verschillende merken ook nog wat uit?

graag ervaringen zodat wij de beste keuze kunnen maken Pling

M59

Re: eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:52

heey,
ik heb thuis ook een pony met zomerexceem.. Wij hebben het Bucas buzz of deken, en daarmee heeft ie er helemaal geen last van. Het bucas buzz of deken is wel een heel ander deken dan een normaal vliegendeken. het buzz off deken zit over bijna je hele paard (behalve zijn hoofd en zijn benen). Hierdoor kunnen die vliegjes die zorgen voor het zomer exceem je paard niet meer steken. Bij een normaal vliegendeken kunnen er vaak nog wel gewoon vliegen steken, en die dekens hebben vaak weining tot geen zin tegen zomerexceem.
Wij hebben doen het deken op als het warmer weer word (we hebben er niet echt een vaste datum voor) Hij staat dan echt dag en nacht met het deken op, en het buzz off deken gaat pas weer af als het tijd wordt voor het winterdeken.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 11:12

Hee m59 bedankt voor je reactie, maar een vliegendeken
kun je toch ook met hals halen. Ik bedoel is de stof anders dan van de exceemdeken. En is het exceem helemaal niet meer terug gekomen???

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:17

Een eczeemdeken is van een soort stof gemaakt wat het onmogelijk maakt voor de kleine vliegjes die eczeem veroorzaken om te prikken. Een normale vliegendeken zorgt er alleen voor dat de vliegen niet je paard kunnen irriteren, maar er zitten vaak grote gaten in de stof waardoor er als nog allemaal vliegen kunnen steken.

Een eczeem deken dekt ook de staart en de buik af en heel de hals zodat ook daar niet gestoken kan worden (vaak hebben paarden met zomereczeem ook last onder hun buik en aan hun staart)

Een eczeem deken doet zomereczeem niet voor 100% verdwijnen, maar het maakt het leven van je paard een stuk aangenamer omdat je er jeuk mee voorkomt.

Zelf heb ik een eczeem deken van harry's horse, inclusief buikflap, halsstuk, en kap voor over de oren en ogen.

Een eczeemdeken moet je ook s nachts ophouden en in stal, want juist dan en ook daar komen de vliegjes.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:19

Mijn pony heeft nu drie jaar een exceem deken op, en in die drie jaar is het geen een keer terug gekomen.
De stof (of nja, stof... het materiaal waarvan het bucas deken is gemaaakt Tong uitsteken ) is heel licht, je paard zweet er dus absoluut niet onder en ( volgens Bucas) houdt het ook de UV straling enzo tegen. Ik zelf ben er tevreden over een bucas deken, maar ik weet niet of een vliegendeken hetzelfde effect heeft. Als het normale vliegen deken je paard ook helemaal goed bedekt (met name bij zijn hals en staart) zodat die geen last meer heeft van de vliegen, denk ik dat dat ook kan helpen, maar dat weet ik niet helemaal zeker, aangezien ik daar geen ervaring mee heb.