pad barefoot arizona

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sas_Mon

pad barefoot arizona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 19:07

ik wil graag de barefoot arizona maat 1 in zwart en zat me nu af te vragen welke pad daar het meest voor geschikt is.
ik kan natuurlijk de standaard grandeurpad nemen maar die is en iets te groot voor de maat 1 en er zit nepwol aan de onderzijde, ik heb dat nepwol gevoeld en het voeld wel prima maar echt vind ik tog prettiger (hoe bedoel je piet lut Clown ) en mijn paard (tinker) heeft een kort ruggetje dus ik wil niet te veel uitstekende dingen van achteren.
op boomloosrijden.nl staat wel een pad met schaap vanonderen maar die is alleen in bruin en te groot voor maat1
hier een plaatje van de Arizona maat 1 op de standaard pad
Afbeelding
nu zat ik rond te kijken, van HAF zijn wel leuke dekjes maar ik weet niet of die er wel goed onder passen, de meeste zijn in de lengte 80 cm en het hoeft maar 62 cm te zijn en dan steekt het nog steeds 22 cm uit... en ik weet niet of ik het neopreen van de onderkand wel prettig vind
nu kan ik bvb bij mattes wel wat op maat laten maken maar dat is ook weer zoon gedoe
dus wie heeft er nog een goede sugestie over een (liefst zwart) dekje die mooi aansluit en niet te groot is en een goede onderkant heeft enz.enz.enz..

(sorry voor het lange verhaal maar ben gewoon opzoek naar het bste voor mn paardje (en mij))

Sas_Mon

Re: pad barefoot arizona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 19:35

of laat ik het anders vragen, waar rijden andere mensen mee onder hun Arizona maat 1?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:55

Zo ver steekt de pad toch niet uit ? Lachen

Er zijn bij Barefoot plannen om de dekjes met echt schaap aan de onderkant te gaan maken , dus wie weet komt dat wel in de toekomst....

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:49

Sas_Mon schreef:
of laat ik het anders vragen, waar rijden andere mensen mee onder hun Arizona maat 1?

ik heb gewoon de pad van de foto onder mijn arizona.
wel verdeel ik hem wat meer dan op de foto,ik trek hem iets meer naar voor.
mijn zadel gebruik ik ook op mijn korte tinker Knipoog
gaat prima mar ik vind de pad zomers net iets te warm,echt bont is weer gladder dus ook niet alles.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:32

Daarom is er voor de zomer ook weer de Hi-Tech pad , die is veel luchtiger en zeer goed anti-slip.

Nadeel daarvan is dan wel weer dat het anti-slip bij sommige paarden met heel gevoelige velletjes , kan gaan irriteren.... zo heeft elke pad voor- en nadelen helaas.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 12:21

wanneer komen die dekjes met echt schaap voor onder de barefoot pmarena?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:11

Geen idee of en wanneer , anders zou ik dat wel gezegd hebben Knipoog

Vandaar de expres vage omschrijving.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:29

hm jammer