Wat voor deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Wat voor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 17:41

Lieve allemaal
Ik heb sinds enige tijd een lief fjordje waarmee ik nu ook mee naar de ponyclub ga.
Alleen heb ik een probleempje.
Toen ik haar net kreeg heb ik een oude winter(?) deken gekregen. En die gebruikte ik ook als zweetdeken als ze nat was. Maar nu hebben wij een rat in onze stal gehad en is de deken kapot geknaagd. Hij ligt er nog wel goed op maar er zit een gat in waardoor erop die plek de vulling van dat dek te zien is. En het lijkt mij dus dat door die plek de regen heen gaat. En dat is dus vervelend omdat ik haar met die deken de wei in doe na het rijden en haar droogestapt te hebben. Maar echt droog wordt ze dan niet gezien haar super dikke vacht (geen winterdeken in de wei, gewoon wintervacht)
Nu ik vaker rijd en dat ze ook vaak nat is moet ze dus vaker met de deken in de wei, maar volgens mij is dat niet zo goed. Helemaal niet omdat het een kapotte niet meer waterdichte winter deken is. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe deken. Maar wat voor een moet ik er dan kopen?

Een fleece deken of een regen deken of iets dergelijks?

want bij een fleece deken droogt ze sneller, maar kan ik haar niet mee de wei in doen. Met een regen deken wel, maar daar droogt ze niet echt onder.
Want ik moet haar wel na de club de wei in kunnen doen. Haar alleen op stal laten kan wel maar haar buurpaard wordt dan gek! Tong uitsteken. dus dat gaat eigenlijk niet.

Dus wat zouden jullie doen?
een fleece deken of een regendeken kopen??

dankuu! Bloos

DonCamillo

Re: Wat voor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:11

Ik zou een regendeken kopen, die zijn ademend, misschien niet zo goed als een fleecedeken, maar als ze daar mee gaat rollen is hij zo kapot. En drogen tijdens een regenbui is er met een fleecedeken helemaal niet bij...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:42

DonCamillo schreef:
Ik zou een regendeken kopen, die zijn ademend, misschien niet zo goed als een fleecedeken, maar als ze daar mee gaat rollen is hij zo kapot. En drogen tijdens een regenbui is er met een fleecedeken helemaal niet bij...

Oke, en dan voor in de trailer een fleece? En als hij thuis is gewoon de regen erop?

xx

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:08

Ik heb een regendeken met een fleecevoering van Harry's Horse. Is dat een idee?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:36

Innepin schreef:
Ik heb een regendeken met een fleecevoering van Harry's Horse. Is dat een idee?

ik heb die ook!
ben er best tevreden over, ze zijn zwart met een geel randje Pling

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:40

Allebei. Onder de fleecedeken zetten en wachten tot ze droog is en daarna de wei op met de regendeken.

totomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:26

idd ben ik het mee eens girlgamer;)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 11:21

Girlgamer schreef:
Allebei. Onder de fleecedeken zetten en wachten tot ze droog is en daarna de wei op met de regendeken.

Maar dat is het probleem juist, als de pony vlak bij men huis woonde kon ik dat ook wel doen. maar van dit probleem probeer ik juist af te komen. Ik heb 's avonds pas ponyclub en ben pas laat weer thuis, eerst uitladen opruimen enz enz. En dan kan ik niet gaan wachten todat ze droog is, want dan ben ik om tien uur pas thuis en kan ik geen hw meer maken.. dus ik probeer dit probleem juist te verhelpen! Knipoog

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:25

een paard heeft deze verzorging gewoon nodig. als je dit niet kan opbrengen 's avonds moet je misschien op een ander tijdstip gaan lessen dat je hierna wel tijd hebt...
verzorg je je paard niet juist, dan kan ze misschien ziek worden.
zeker door koude op een natte huid/vacht

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:30

na het rijden een zweetdeken er op doen, en als je thuis bent verwisselen voor een gewone deken

als je dier afgekoeld is maar nog wel wat nat kun je gewoon de buitendeken er op doen hoor.
doe ik al jaren zo omdat ik eenvoudig geen uren kan wachten tot pony helemaal opgedroogd is.
die komt altijd wat nat onder de deken en dat droogt echt wel.

kleddernat is een ander verhaal dan zul je toch wat anders gaan bedenken,maar als ze gewoon normaal nog wat zweterig zijn kun je ze zo buiten zetten.
staan bij ons ook paarden zonder d eken en die gaan na het rijden zo weer het land op.

belangrijk is dat ze afgekoeld zijn en niet meer warm, een beetje nat dat droogt vanzelf wel.

goede deken is wel van harry'shorse,maar die vallen wat klein,daar moet je een maatje groter van kopen

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:31

Ik heb beide.

altijd in de winter een waterdichte winterdeken op en ook s;nachts (want mijn vader heeft geen zin om er mee te prutsen Vingers aflikken ) en na rijden dioe ik een zweetdeken op en al ze droog is weer de winterdeken.

mischien kun je regele met waar hij staat dat die al s hij droog is de winterdeken weer op doen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 20:37

duChambre schreef:
een paard heeft deze verzorging gewoon nodig. als je dit niet kan opbrengen 's avonds moet je misschien op een ander tijdstip gaan lessen dat je hierna wel tijd hebt...
verzorg je je paard niet juist, dan kan ze misschien ziek worden.
zeker door koude op een natte huid/vacht

Helemaal mee eens, en daarom zoek ik nu juist een oplossing omdat er geen andere lessen zijn die dag. En natuurlijk is haar verzorging heel belangerijk. Daar gaat het me juist om, ik wil gewoon het beste voor haar Haha!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 20:38

wietske100 schreef:
Ik heb beide.

altijd in de winter een waterdichte winterdeken op en ook s;nachts (want mijn vader heeft geen zin om er mee te prutsen Vingers aflikken ) en na rijden dioe ik een zweetdeken op en al ze droog is weer de winterdeken.

mischien kun je regele met waar hij staat dat die al s hij droog is de winterdeken weer op doen.

Ik denk niet dat ze dat willen Verdrietig

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 20:39

ellepel schreef:
na het rijden een zweetdeken er op doen, en als je thuis bent verwisselen voor een gewone deken

als je dier afgekoeld is maar nog wel wat nat kun je gewoon de buitendeken er op doen hoor.
doe ik al jaren zo omdat ik eenvoudig geen uren kan wachten tot pony helemaal opgedroogd is.
die komt altijd wat nat onder de deken en dat droogt echt wel.

kleddernat is een ander verhaal dan zul je toch wat anders gaan bedenken,maar als ze gewoon normaal nog wat zweterig zijn kun je ze zo buiten zetten.
staan bij ons ook paarden zonder d eken en die gaan na het rijden zo weer het land op.

belangrijk is dat ze afgekoeld zijn en niet meer warm, een beetje nat dat droogt vanzelf wel.

goede deken is wel van harry'shorse,maar die vallen wat klein,daar moet je een maatje groter van kopen

Oke dankjewel! goede tip Haha!