Ik heb sinds enige tijd een lief fjordje waarmee ik nu ook mee naar de ponyclub ga.
Alleen heb ik een probleempje.
Toen ik haar net kreeg heb ik een oude winter(?) deken gekregen. En die gebruikte ik ook als zweetdeken als ze nat was. Maar nu hebben wij een rat in onze stal gehad en is de deken kapot geknaagd. Hij ligt er nog wel goed op maar er zit een gat in waardoor erop die plek de vulling van dat dek te zien is. En het lijkt mij dus dat door die plek de regen heen gaat. En dat is dus vervelend omdat ik haar met die deken de wei in doe na het rijden en haar droogestapt te hebben. Maar echt droog wordt ze dan niet gezien haar super dikke vacht (geen winterdeken in de wei, gewoon wintervacht)
Nu ik vaker rijd en dat ze ook vaak nat is moet ze dus vaker met de deken in de wei, maar volgens mij is dat niet zo goed. Helemaal niet omdat het een kapotte niet meer waterdichte winter deken is. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe deken. Maar wat voor een moet ik er dan kopen?
Een fleece deken of een regen deken of iets dergelijks?
want bij een fleece deken droogt ze sneller, maar kan ik haar niet mee de wei in doen. Met een regen deken wel, maar daar droogt ze niet echt onder.
Want ik moet haar wel na de club de wei in kunnen doen. Haar alleen op stal laten kan wel maar haar buurpaard wordt dan gek!
. dus dat gaat eigenlijk niet. Dus wat zouden jullie doen?
een fleece deken of een regendeken kopen??
dankuu!

) en na rijden dioe ik een zweetdeken op en al ze droog is weer de winterdeken.