zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Loezle

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:10

Hallo, ik heb een chique haflinger en heb en vraagje over zadels..

toen ik haar kocht, zat er een zadel bij met een wijde boom, maar deze was veel te groot.
en nu rijd ik veel met me euroriding diamand zadel met medium boom, dit zadel ligt perfect en precies het zelfde als bij me andere paard (Quarter x KWPN)

Een hoop mensen p stal lopen te zeuren hier over van "ja maar een haflinger past geen medium boom en dat ligt nooit goed en die hebben allemaal een wijde boom"

wat moet ik nou doen??:S

Want ga binnenkort een ander zadel kopen..

groetjes

sanie22

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:13

Het lijkt mij dat je een zadel moet kopen dat past en als dat dan een medium boom is dan is dat zo. Je kan nooit zeggen dat een bepaald ras altijd een brede boom nodig heeft, dat slaat nergens op. Misschien precies hetzelfde zadel kopen dan die waar je nu mee rijdt? In ieder geval zou ik het wel door een goede zadelmaker laten passen, dan weet je zeker dat het goed ligt. Succes!

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:47

Inderdaad een goede zadelmaker er naar laten kijken, dan weet je zeker dat je er goed aan doet!
Haflingers kunnen ook onderlingen verschillen hebben!

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 15:12

het is bij paarden volgens mij gewoon zo: hebben ze een hoge schoft zeggen mensen gelijk "ja dat zadel moet je hebben" hebben ze een iets mindere schoft zeggen ze gelijk van "oh ja nee neem maar een wijde boom dan weet je zeker dat het goed ligt..."

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 18:13

het is onzin dat een haflinger altijd een wijde boom heeft
is net zoiets om te roepen dat een kwpn altijd een medium boom heeft
ieder paard ongeacht ras moet je als individu bekijken
als jij een luxe haflinger hebt kan het heel goed dat ze idd een medium boom nodig heeft
net zoals er arabieren zijn die een wijde boom nodig hebben

als het past dan past het...punt... zou als het gewoon goed past ook geen ander zadel gaan kopen
(of je moet er zelf niet fijn in zitten of je hebt ene veelzijdigheids zadel hebben en een dressuurzadel willen oid...)

en als je wel een nieuw zadel nodig hebt, zorg dta er iemand meekijkt/helpt die verstand van zaken heeft zodat ze je niet iets aansmeren wat niet goed past

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:08

kijken wat op je pony past en niet luisteren naar hun gebrabbel!

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 15:54

Heb een zadel gekocht Haha! Een Euroriding Luxor, helemaal nieuw, met boom maat 4. Had er eerst 1 gekocht met boom maat 3, maar die lag zo raar, heel erg hoog en de kussens sloten niet aan op haar rug. Terwijl die andere zadel (euroriding diamant) ook een boom 3 heeft, en die ligt super netjes.

Ik ga vrijdagde 13 juni naar Drunens ruiterhuis met de paarden en zadels.

Want nu heb ik weer een ander probleem..

Mijn zadel heeft altijd goed gelegen op mijn Quarter, maar nu die 1x is opgevult ligt die zo k*t...
hij is helemaal scheef opgevult en hij lag altijd netjes 2/3 vingers boven de schoft en drukte niet, en nu dat een of andere malloot hem op heeft gevult ligt die heel erg laag (0.5 vinger) Ook zijn heel de kussen in het midden en achter helemaal zacht.

Misschien moet ik wel een ander zadel kopen...Boos! ben gewoon zo bang dat hij wéér druk plekken krijgt. Dit had hij namelijk ook op de manege, daar had hij elke x niet passende zadels op zijn rug..

iemand anders maakte de opmerking dat het kon liggen aan zn leeftijd, die dacht zelf dat hij al iets van 25 is, terwijl alle tandartsten en dierenarsten zeggen dat hij 14 jaar is.

IEMAND TIPS?????? :'(

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:31

Kan best hoor. Mijn haffer heeft ook een medium boom. Verschilt gewoon idd per paard en is niet ras afhankelijk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:27

Wat een onzin idd, mijn haflinger loopt ook goed onder een medium boom hoor Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:04

onzin hoor,iedere pony is anders.
mijn fjord heeft nu ook een medium boom die haar uitstekend past!

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 12:37

Vandaag ga ik mijn nieuwe zadel halen Haha!:D

Heb deze na laten kijken door een zadelpasser en die zei dat het zadel perfect lag, dus ben ik blij om.

Zou ik bij mijn andere paard (Quarter x KWPN) een bondje er onder doen voorlopig? Hij heeft een vrij hoge schoft enz en daar drukt die nu iets, terwijl die dat nooit heeft gedaan.

Ben zo blij ben zo blij Haha! Ik ga morgen foto's maken en die post ik dan op het forum Haha!:D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:02

als het al drukt zou ik er zeker geen bontje onder doen.

wat voor zadel heb je gekozen?

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 13:04

Heb een Euroriding Luxor(L) (L) gekozen, die zitten ze lekker hihihi:P en hij is nieuw:D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:06

gefeliciteerd,dat zijn goede kwaliteitszadels!

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 13:09

Yep dat weet ik, voor me andere paard heb ik een Euroriding Diamant, die rijden ook wel lekker, maar ik hou van diepe zit en dikke wrongen, en de diamant heeft wel een diepe zit maar geen dikke wrongen. Maar misschien dat als die diamant niet meer past (heb afspraak voor op te vullen bij drunens ruiterhuis) dat ik die diamant verkoop en een luxor koop voor hem. Hoeven me moeder en me verzorger niet meer jaloers te zijn (A) Want Country heeft boom 3 en die luxor heeft boom 4, dus dat gaat nooit passen..

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:05

Als ik jou was zou ik het gewoon laten meten! Door de zadelmaker!

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 16:06

tommieee2 schreef:
Als ik jou was zou ik het gewoon laten meten! Door de zadelmaker!

Hoe bedoel je "laten meten"?

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 16:10