in de zomer: pad of chabrak?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

in de zomer: pad of chabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 21:53

Ik rij met dekjes, en met pads van pk, nu vraag ik me af (aangezien de pads mij goed bevallen) of deze ook geschikt zullen zijn in de zomer, of dat dat te warm is, en ik toch dunnere dekjes zal moeten gaan gebruiken?

alvast bedankt!

Brainless

Re: in de zomer: pad of chabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:59

Ik gebruik in de zomer bij warm weer en intensief rijden een shabrak in de vorm van het zadel omdat mijn paardje ontzettend veel zweet en ik denk dat zij dan minder haar warmte kwijt kan.

Misschien stel ik me wel ontzettend aan hoor, maar in de zomer rij ik ook het liefste met korte mouwen Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 07:34

Ik zou er sowieso geen dikke pads onder doen. Maargoed, als ik jou was zou ik idd een sjabrak gebruiken. Je moet het zelf weten/uitproberen.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 07:41

Ik gebruik zelf altijd lichte sjabrakjes met erg warm weer. Heb er ook wel eens een pk pad ondergelegd. Maar ook met een rustige buitenrit ging hij erg zweten onder het zadel.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:09

Mijn paardje is allergisch voor haar eigen zweet, gaat ontzettend bijten als ik haar niet gelijk afspons na het rijden als ze heeft gezweet. Heb nog geen zomer met haar meegemaakt als eigen paard (heb haar net 2,5 maand) maar ben ook van plan om heel dunne, lichte dekjes te gebruiken of misschien ook wel zo'n zadelvormige. Pads lijkt mij in ieder geval te warm.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:11

Ik gebruik in de zomer altijd zo min mogelijk stof!! Haha!

Dus sjabrakken in zadelvorm enz.. Lachen Ik ga nu over op boomloos, dus ik ga mijn sjabrakken nu wel wegdoen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:14

Ik heb één keer bijna een pad gebruikt in de zomer. Ik was m'n pony aan het opzadelen en had de pad alvast op haar rug gelegd. Na even iemand geholpen te hebben kwam ik terug (zo'n vijf minuten), en m'n pony begon al te zweten onder de pad. 't was wel een behoorlijk warme dag, maar toch. Sindsdien gebruik ik dunne dunne dekjes in de zomer (en in de winter eigenlijk ook: wintervacht + dikke pad = weinig ruimte onder het zadel).

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 10:16

Bedankt allemaal, dat worden dus geen pads in de zomer Knipoog

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:18

afgelopen zomer heb ik bij m'n paard vooral de Harry's horse ,trend' dekjes gebruikt.
lekkere dunne dekjes, en dan ook nog precies dezelfde onderkant (dus wat tegen het paard aankomt), als de pads.. zweetopnemend dus.
Precies de zelfde uitvoering als de ,trend' is er deze zomer nou ook in de ,Ambiance'.

Bij mijn paard werkte ze beter dan de pads en de andere dekjes. Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:21

Dunne dekjes, die heb ik eigenlijks alleen maar Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:00

Ik weet niet welk merk pad jullie hebben, maar mijn ervaring is dat de pads juist meet zweet opnemen. Zomers is de mijne natter onder een chabrak dan onder een pad. Daarbij rijdt ik in de zomer eigenlijk alleen laat in de avond bij extreem warm weer.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:22

Neemt wel meer zweet op maar is warmer,