Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
EmptyWords schreef:laat een goede zadelmaker komen, die kan toch het beste zien wat er goed op jou paard ligt (en vaak hebben ze ook wel iets 2e hands liggen)
Brainless schreef:Wintec heeft speciaal een wide uitvoering die volgens mij goed op dat soort paarden ligt. Je kan altijd passen.
sjorsie schreef:@ Vonnie84: wat ben je voor een Spalding kwijt ongeveer?
sjorsie schreef:@ Myrano: welk merk is dat?
. Was zo ongeveer het enige zadel dat goed lag (en helemaal het enige zadel wat dan voor mij ook nog lekker zat
). Rinske schreef:Ik heb een ontieglijk brede KWPNer met hoge schoft, en bij haar past de Kantaur Medea fantastisch. Was zo ongeveer het enige zadel dat goed lag (en helemaal het enige zadel wat dan voor mij ook nog lekker zat
).
femskie schreef:Mijn paard is ook erg groot, rondgeribt en heeft ook een beste schoft (ook een brede schoft trouwens). Daarnaast is ze nog jong... dus verandert er ook nogal veel binnen korte tijd.
Op dit moment heb ik een Euroriding Diamant (kamer 3) erop liggen maar de zadelpasser heeft dat zadel gister veroordeeld.. Mij werd aangeraden een zadel te zoeken met een brede kamer (ruggegraatvrijheid) en breeddragende kussens. Als merken werden daarbij genoemd: JC en Rossner. Misschien is dat dan ook iets voor jou? De prijsklassen waarin die zadels nieuw vallen is niet zo enorm en dan zou je ze ook aan kunnen laten passen aan je paard.
Ik ben er overigens ook nog niet uit hoor. Echt: leed dat zadelpassen heet.....