banaansingel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

banaansingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:29

Ik ben op zoek naar een banaansingel (maansingel) van neopreen.

Ik zoek op webwinkels, divoza heeft ze niet, iemand een idee waar ik deze kan bestellen? Moet wel van neopreen zijn, leer gaat niet.

kimmysan

Re: banaansingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:31

Heb je maansingels van neopreen dan? Ik heb ze tot nu toe alleen nog maar zien hangen van leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:36

Als ik google kom ik wel tegen dat ze ook neopreen bestaan, maar waar....

Met leer rij ik mijn paard door aan de zijkanten van zijn lijf. Binnen 5 minuten heeft hij schaafwonden, dus dat durf ik niet meer.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:39

Bij www.nickyskeet.nl hebben ze banaansingels van neopreen (onder het kopje 'zadels' en dan bij 'singels'.
Groetjes Corinne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:48

Geweldig!

Heb meteen besteld, bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:39

corinne1981 schreef:
Bij http://www.nickyskeet.nl hebben ze banaansingels van neopreen (onder het kopje 'zadels' en dan bij 'singels'.
Groetjes Corinne.

Daar heb ik ook wat aan, ik ben er ook naar op zoek Lachen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:43

Het moet wel een maansingel zijn en geen rechte.

Heb al besteld, bedankt voor info. Knipoog

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:48

Zijn er ook zulke singels voor VZH zadels? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:49

Ik denk het wel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:08

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:11

Misschien een hele domme vraag...maar wat is het nut van zo'n singel, ten opzichte van bijv. een anatomisch gevormde singen (achter de ellebogen smaller)?
Dus waarom gebruik je een banaansingel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 06:57

Omdat ik denk dat die anatomisch gevormde singels ook niet op zijn plaats blijven liggen.

Mijn paard is rondgeribt, zijn singelgroeven liggen achter zijn voor benen, door het rijden schuift de singel naar voren net achter zijn voor benen en neemt het zadel mee. Nu ik een ander zadel heb, merk je dat.

Die anatomisch gevormde singels die ik heb gezien, 2 types zijn van leer en behoorlijk duur, met leer rij ik zijn vel kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 06:58

foxy80 schreef:
ik heb het ook niet over een rechte, we hebben evengoede uitgelijnde en super uitgelijnde zoals deze (lijkt qua beenvrijheid op banaan)
http://www.hipponet.be/N_frame.html?htt ... t_948.html

Als ik die zie, dan lijkt het of hij blijft liggen, maar ik zie dat ook hier de singel net achter de voorbenen ligt. Wel mooi zacht zo met dat wol, alhoewel ik het niet mooi vind. Volgens mij ligt dat zadel ook te ver naar voren en dan is het plaatje ook niet hoe het moet zijn.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 07:17

russel schreef:
Omdat ik denk dat die anatomisch gevormde singels ook niet op zijn plaats blijven liggen.

Mijn paard is rondgeribt, zijn singelgroeven liggen achter zijn voor benen, door het rijden schuift de singel naar voren net achter zijn voor benen en neemt het zadel mee. Nu ik een ander zadel heb, merk je dat.

Die anatomisch gevormde singels die ik heb gezien, 2 types zijn van leer en behoorlijk duur, met leer rij ik zijn vel kapot.

Okay...bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd. Ik wist helemaal niet dat die dingen bestonden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:24

russel schreef:
foxy80 schreef:
ik heb het ook niet over een rechte, we hebben evengoede uitgelijnde en super uitgelijnde zoals deze (lijkt qua beenvrijheid op banaan)
http://www.hipponet.be/N_frame.html?htt ... t_948.html

Als ik die zie, dan lijkt het of hij blijft liggen, maar ik zie dat ook hier de singel net achter de voorbenen ligt. Wel mooi zacht zo met dat wol, alhoewel ik het niet mooi vind. Volgens mij ligt dat zadel ook te ver naar voren en dan is het plaatje ook niet hoe het moet zijn.

Hij blijft liggen, heb nog niet van gebruikers commentaar gekregen dat hij schuift.
De singel heeft wel degelijk een diepe uitsparing achter de voorbenen, en het dikkere gedeelte gaat errond, naar voren toe onder de boeg. Raakt nergens het been. Maar door de invalshoek van de fotograaf lijkt het dikke gedeelte de binnenkant van het been wel te raken.
Een detailfoto vertelt niet veel over de ligging van het zadel, hier zie je een volledige foto
http://www.e-a-mattes.com/0_kat_auswahl.htm
in de zusatzcatalog, pg 1. Op pg 12-13-14 nog fotos. Zeker op pg 13 vind je een goede foto van de elleboogvrijheid bij het extra uitgelijnde VZH - model

Over het feit dat die wol niet mooi oogt, ik moet toegeven dat dit een zeer flashy kleurencombi is. Als je echter een singel volledig in zwart of donkerbruin neemt valt dit echter veel minder op. Bovendien hangt je been er ook veelal voor Knipoog. Het is veelal kwestie van smaak.

Hier trouwens een volledig topic over deze singels [HAR] ervaring mattes (bont)singels

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:50

ik heb er een over, van neopreen, 60 cm. Ik hoor het wel als er intresse is Lachen

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:54

@ Gulpje: Heb je eeb foto van jouw banaansingel? Ik heb misschien interesse. Alvast bedankt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:54

Zijn hartstikke mooie singels van Mattes , maar als je een banaansingel / maansingel wilt om te voorkomen dat je zadel door de singel naar voren wordt getrokken , dan heb je aan die van Mattes helemaal niks.

Ik denk zelfs dat die het probleem nog erger maakt.

De banaansingel is zo gemaakt dat het middenstuk achter de voorbenen ligt , maar de gespen liggen dan nog een stukje verder naar achteren zodat het zadel wat verder naar achteren ligt dan de singel.

Bij die van Mattes zitten de gespen recht boven het midden dus neemt de singel alsnog het zadel mee naar voren. Daarbij kan de singel door de uitsparingen NOG verder naar voren liggen en het zadel dus ook....

Wil je het alleen ter bescherming van de ellebogen dan is het een hele mooie singel , maar wil je dat het zadel verder naar achteren blijft liggen dan het midden van de singel , dan zul je echt een banaan-model moeten hebben.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:56

Dat dacht ik ook, ik kon op de foto's ook niet zien dat de gesen verder naar achteren liggen net zoals bij een banaan/maansingel

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:54

Weet niemand waar zo'n banaansingel voor een VZH zadel te koop is? Bloos