ik heb sinds 3 weken een haflinger en mijn zadel ligt niet goed (heel bekend met die ronde rugjes)
nou mijn vraag zou een western zadel steviger liggen als een dressuur/veelzijdigheidszadel??
graag jullie mening
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
).unicumW schreef:zadels?
ik heb sinds 3 weken een haflinger en mijn zadel ligt niet goed (heel bekend met die ronde rugjes)
nou mijn vraag zou een western zadel steviger liggen als een dressuur/veelzijdigheidszadel??
graag jullie mening
sronnie schreef:unicumW schreef:zadels?
graag jullie mening
Vraag liever naar de mening van een zadelmaker
natuur5D schreef:een westernzadel ligt niet beter op een rond paard dan een dressuurzadel. het gaat er gewoon om dat je een passend zadel hebt.
ik heb zelf ook een haflinger en heb zowel een dressuur als westernzadel, maar vond het nog moeilijker om een goed passend westernzadel te vinden dan ee goed passend dressuurzadel. omdat een dressuurzadel makkelijker aan te passen is door een zadelmaker.