rondgenaaid hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

rondgenaaid hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 21:34

Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een rond genaaid hoofdstel. Ik had een hele mooie gezien van solibel maar die was wel dik 110 euro. Nu kwam ik vandaag in een ruitersportzaakje een daar hing een rondgenaaid hoofdstel van een merk onbekend (Kan het ook niet meer zien heb het kaartje al weggegooid) voor 35 euro. Kon ik natuurlijk niet laten hangen. Het ziet er ook heel mooi en degelijk uit. Nu zat er alleen een smalle neusriem. En ik bedacht me dat het misschien ook wel mooi zou zijn om een iets bredere op te doen. Maar nu het probleem. Hoe krijg ik de neusriem eraf. Zonder het hoofdstel kapot te maken?
Of gaat dat gewoon niet. De gespen zitten namelijk bovenop. En kan je dan de frontriem ook niet veranderen?

Niet zo'n ramp als het niet kan. Want zo is hij ook heel sjiek en staat heel mooi bij mijn merrie Haha!

joselyn

Re: rondgenaaid hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 06:57

Je moet is kijken bij de HB turijn bij www.paardenstijl deze is ook niet duur en heeft een brede neusriem

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 07:20

Ik heb net een nieuw hoofdstel gekocht. En heb voorlopig genoeg aan 3 hoofdstellen voor 1 paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:36

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:41

Ik heb de frontriem lusjes kapot gemaakt, dwz de stiksels weggehaald die de boel op z'n plaats hielden.
Toen kon je zo alle gespjes erdoorheen halen, want ik wou graag een andere frontriem eraan.

Zet je je oude neusriem trouwens te koop? Want ik zoek nog een rondgenaaide neusriem omdat de mijne net wat te groot is.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:58

voor de HB turijn hebben ze een aparte witonderlegde rondgenaaide neusriem te koop, bij uuuh www.paardenstijl.nl geloof ik