!Ik had even een klein vraagje
!.Ik wil graag zo's zadelbonttje gaan kopen voor onder het zadel..
maar nu hoorde ik laast van iemand dat dat de zadeldruk kan veranderen?
Klopt dit? of is het gewoon onzin
? Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
!
!.
? 
dasj_02 schreef:wat bedoel je met 'de kamer wordt krapper'

Judje schreef:Het is pas onzin een zadelbontje te gebruiken wanneer deze niet nodig is.
Het is inderdaad zo dat de kamer krapper wordt door het gebruik van een zadelbontje.
Voorbeeld:
paar meiden rijden hier met een Haf. Het zadel is een maatwerkzadel van Hulsebos. Het zadel lag goed. Op een gegeven moment vroegen ze of ik ook wou rijden (toen reden ze al ff met bontje), nou ok, leuk, toch? Het zadel schoof van hier tot gunder en een schuivend zadel past gewoon niet goed. Zadelbontje er onder uit en het zadel ligt weer als een huis!

foxy80 schreef:@mizora, bedankt voor de reclame, maar het is http://www.hipponet.be en geen .nl
en inderdaad, wij kunnen een perfect 'bontje' voor je bestellen ZONDER bont aan de onderkant voor 39,95. Kleuren stof en wol ook nog eens vrij te kiezen.
!
!
! whisperramse schreef:dasj_02 schreef:wat bedoel je met 'de kamer wordt krapper'
Er is minder plaats tussen schoft en kamer doordat je er meer dan dat goed is tussen stouwt
Als een zadel perfect ligt en er zijn geen medische klachten hoef je geen bontje te gebruiken
Als je het dan toch gebruikt doet het meer slecht dan goed...
Fantastico schreef:Ik heb een gelpad onder me zadel liggen, heeft een zadelbontje hetzelfde effect of is dit in mijn geval niet handig?