Verschil tussen 2 Bucas dekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Verschil tussen 2 Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 13:41

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een regendeken voor mijn paardje. Nu is mijn oog gevallen op bucas.

Op de site http://www.paardendrogist.nl kwam ik 2 verschillende dekens tegen voor in de zomer die beide schijnbaar waterdicht zijn. Het verschil tussen deze dekens is €70.

Het gaat om deze dekens. Bucas smartex turnout rain en de Bucas smartex sunshower.

Beide dekens zijn dus waterdicht, waar het mij om bij gaat voor een regendeken. De sunshower beschermt je paard tijdens de zomer tegen de zon. Ik zoek een deken die ik op kan doen maar natuurlijk niet van de zomer!

Ook twijfel ik over de maat. In een HH heeft mijn paard koude billen bij een 195 (205 zit goed) maar een rhino 195 valt weer goed. Wat is wijsheid wat betreft de maat? Valt bucas groot?

Iemand ideeen wat het verschil tussen beiden is?

groetjes!

Oceans

Re: Verschil tussen 2 Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:32

De smartex is gevoerd met fleece.
De sunshower heeft een soort net aan de binnenkant.
Ik heb ze allebei en de sunshower is echt niet aan te raden want die bladt helemaal af.
Als je dat niet erg vindt is het verder wel een goed zomerdeken.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 15:41

Haha nou treffen we elkaar weer hier!
(had gereageerd op je bucas 195 maar die ging niet passen)

Maar hoe bedoel je die bladt helemaal af?
Dus de binnenkant is van een soort net gemaakt. Denk dat een fleece dan warmer is. Maar die fleece is weer te warm voor zomerse nachten op stal... Hoe zou de overgang zijn van een 200 grams deken naar een sunshower? (natuurlijk wel opgebouwd)

edit: waar ik dus wel mee zit, is dat die sunshower wit is. Daar zie je alles op...

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:18

De sunshower is voor de zomer, zonder vulling, De smartex turnout rain is een tussendeken met een 220 grams vulling.

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:57

Aan de binnenkant is bewerkt met iets denk ik.
Die laag komt dus vrij snel los.
Om af te bouwen zou ik eerst een dun zweetdeken onder de sunshower leggen.
Op dat wit zie je dus ook werkelijk alles en de vlekken gaan er ook niet altijd uit.