Inruilen of particulier verkopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje27

Inruilen of particulier verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 12:55

Hoi,

Als je je zadel wilt verkopen wanneer krijg je er dan meer voor. Als je hem gaat inruilen of dat je hem aan een particulier verkoopt. Het particilier verkopen lukt nog niet zo erg. En in april komt de zadelmaker om nieuwe zadels te proberen.

Mirjam

steinstein

Re: Inruilen of particulier verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:10

Meestal krijg je er meer voor als je het particulier verkoopt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:10

ik zou in eerste instantie particulier proberen te verkopen ,
als dta niet lukt kun je altijd nog inruilen ,
bij inruil moet je geluk hebben , is het zadel commercieel aantrekkelijk/makkelijk verkoopbaar voor de zadelmaker/verkoper
dan kun je op zich best redelijk wat terug krijgen, maar de zadelverkoper/maker zal er uiteindelijk ook winst op willen kunnen maken

particulier kun je er meer voor vragen dan dta je er in de meeste gevallen voor terug krijgt van een verkoper, maar het kost vaak wle meer moeite

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:12

Van ruilen komt huilen!
Zou hem gewoon verkopen!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:14

Particulier verkopen kan lang duren, met inruilen heb je meteen je geld.
Maar met inruil krijg er je meestal wel minder voor.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:15

Mijn vader heeft mijn hulsebos dressuur zadel verkocht via Ebay, kreeg er twee keer zo veel voor als bij Hulsebos!

anouk87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:33

Ik zou em ook particulier verkopen. Bijvoorbeeld op bokt of marktplaats een advertentie zetten (of op een andere site), dan bereik je de meeste mensen denk ik.

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:36

ligt eraan.. als je een nieuw/ander zadel wil zou ik em inruilen.. weg is weg.. en je hebt er geen geleur en gezeur mee..
(zadel passen, even meerijden, eventueel beschadegingen bij proberen.. etc... wel komen kijken, maar niet komen)

Denk daarintegen dat je particulier idd meer kan vragen.. maar of dat tegen de rest op weegt. dat is aan je zelf.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:19

Ik heb mijn zadel (de Schumacher in mijn onderschrift) nu al meer dan een half jaar te koop staan. Ik wou hem eerst inruilen (want heb ondertussen al een ander zadel) maar dan verloor ik enorm veel! De zadelmaker heeft ook toegegeven dat ik er meer voor zou krijgen als ik hem particulier tracht te verkopen. Dat is natuurlijk logisch. De zadelmaker moet natuurlijk ook nog winst zien te maken op mijn zadel.
Maar goed, particulier verkopen is ook niet alles. Je moet wachten totdat er iemand is die nét datgene zoekt wat je hebt. Blijkbaar kan dat nogal lang duren... Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:22

Particulier levert veel meer op.
Kan inderdaad lang wachten betekenen, maar het is het vaak wel waard.

Ik heb mijn zadel ook zelf verkocht, heeft wel ruim een half jaar geduurd, maar de zadelmaker had er veel minder voor terug gegeven.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 15:49

Ik heb hem bijna al een jaar te koop staan, maar wil niet zo lukken. Misschien vraag ik er wel te veel voor.

Het is een kieffer malmo dressuurzadel van ongeveer 2 jaar oud. Hij is te smal voor mijn paard geworden. Verder ziet hij er nog goed uit. Hij koste nieuw 1100 euro.

Wat hadden jullie hier voor gevraagd?.

Mirjam

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:13

Mirtje, ik heb ook een Kieffer te koop gehad maar mijn zadel was dan nog maar net een jaar oud. Het heeft mij 1200 euro gekost en ik heb er nog 850 euro voor gekregen.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 16:32

Oke, ik vroeg nog 800 euro, maar heb er bijna geen reactie op gekregen. het is ook een 17 inch daar ligt het misschien ook aan.

Mirjam

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:21

Tja het is maar net wat je wilt. Ik krijg zodadelijk een zadelpasser en mocht daar wat bij zitten dan gaat mijn VHZ met hem mee. Ik kijk al een tijdje op het indernet en zie veelal lange tijd dezelfde zadels te koop staan. Ik ga akkoord met wat minder geld, maar ben er dan wel meteen van af.

Mijn dressuurzadel heb ik wel particulier verkocht en daar inderdaad meer voor gekregen dan in de winkel. Was niet een enorm verschil maar toch. Echter ik heb daar nu eigenlijk niet veel zin in. Veel gezeur en geleur....

Succes!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:26

Het is vaak makkelijker en sneller om in te ruilen maar als je particulier verkoop krijg je er meer voor.
Maar dan willen mensen wel passen en is het vaak toch een hoop gedoe.
Ik heb pas mijn (bijna nieuwe) Rossner verkocht maar dat is toch een prijsklasse lager maar die was ik wel zo kwijt. Het zadel dat ik daarvoor had was 10 jaar oud (en stiekem wel een beetje overleden Bloos ) en die heb ik ingeruild en daar kreeg ik toen ook nog flink wat voor terug. Je moet dus ook gewoon een beetje geluk hebben... Haha!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:33

Ik zit in de zelfde situatie en probeer het eerst particulier omdat je er dan meestal meer voor kan krijgen, maar als dat niet lukt ga ik hem toch maar inruilen.
Dus ik ga het proberen, en als iemand nog een goed veelzeidigheidszadel voor een fjord/haflinger, 16,5 inch zoekt..??

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:40

Ik heb mijn bijna nieuwe Kieffer Europe particulier verkocht. Ik had er geen haast mee, mar het toeval wilde dat het prima lag op de pony van een vriendin. Lekker makkelijk, dus.
Ik had nog niet bij de zadelmaker geïnformeerd omdat ik voorlopig geen nieuw zadel nodig heb. Inruilen was dus geen optie en met terugverkopen aan de zadelmaker zou ik veel verliezen (als hij dat al zou willen doen).

Ik heb er nu ook wel wat op verloren, maar dat houd je toch...

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:23

Ik heb vandaag mijn zadel in laten ruilen op een 2e hands springzadel. Omdat ik ook dacht dat je er particulier meer voor terug zou krijgen schrok ik behoorlijk. Ik kreeg namelijk meer weer voor mijn zadel dan dat ik zou hebben gevraagd. Bij mij is het dus goed uitgepakt. Zadel is weg en heb geen last meer van. Ik ben erg tevreden!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:27

ik denk dat het afhankelijk is van het verschil in geld dat je ervoor terugkrijgt. stel, je zet m voor 600 te koop, en je krijgt er bij inruil 600 voor, is dat natuurlijk niet zo'n groot verschil, en je hebt meteen je geld. Ik kreeg voor mij euroriding diamant in drunen maar 500 terug, en dan moest ik m compleet inlveren, uiteindelijk heb ik m particulier voor 600 kaal verkocht, scheelt toch weer 100 euro

roosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:56

meestal krijg je partikulier meer

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:08

Als je je zadel particulier verkoopt, krijg je er meestal meer voor dan als je het inruilt bij een zadelmaker. Je moet alleen geen haast hebben met de verkoop, het is vaak toch een wat grotere uitgave en mensen gaan je toch uitproberen met lage biedingen. Het wachten is dan op serieuze kopers.
Bij mijn zadel heeft het 2 maanden geduurd voordat ik het particulier verkocht had, maar heb er wel bijna het dubbele voor gekregen dan wat ik er bij de zadelmaker voor gekregen zou hebben. Dat is het wachten wel waard Ja .