Kieffer, Zaldi of Premiere? Jullie mening?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

X__Trees

Kieffer, Zaldi of Premiere? Jullie mening?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 12:03

Hoi,

Ben aan het overwegen om een dressuurzadel te kopen. Heb al enkele interesante zadels gezien, waarvan meestel een Kieffer, Premiere en een enkele Zaldi.

Vorige week heb ik op een Premierezadel gereden en was er echt tevreden van! Zat meteen goed, en had een goede beenligging. Maar ben ook wel te vinden voor de Kiefferzadels. Van Zaldi weet ik niet veel, en ken ook niemand die er mee rijdt.

Wat vinden jullie van deze zadels?
Groeten!

laverite

Re: Kieffer, Zaldi of Premiere? Jullie mening?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:40

Ik vind kieffer persoonlijk vrij hard, ik heb al 2 kieffers gehad & allebei vond ik ze hard. Alhoewel ik vandaag in de ruitersportzaak op een nieuwer model heb gezeten & die voelde zachter aan.

Ik heb vandaag ook Zaldi zadels gezien, schijnt goed te zijn, maar verder heb ik er ook nog niet veel van gehoord.

& premiere, dat weet ik niet Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:29

De nieuwe Kieffers zijn niet hard vind ik, ik vind Kieffer erg fijn. Hebben 2 kieffers, we hadden er nog een die ingeruild is omdat het zadel niet paste, en ook nooit gepast heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:16

Ik heb een paar jaar geleden een kieffer gehad, heb er erg veel plezier mee gehad. buitenritten van 6 uur waren geen probleem Lachen
Daarna heb ik een kentaur gehad, maar na een jaar heb ik die omgeruild voor een kieffer.
Ik heb nu de Lech Profi, ben er erg tevreden over! Als ik lang op buitenrit ga gebruik ik een seatsaver, zodat hij wat zachter is Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:41

@karoliefje: was vandaag nog bij de zadelmaker. Die vertelde ook dat de nieuwe kieffers inderdaad zachter zijn! Lachen

Ik heb ook, net als lauss, een kieffer lech profi gehad en ik vond het persoonlijk geen goed zadel. Bloos Ook erg hard enzo.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk Lachen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:43

We hebben pas een nieuwe Kieffer gekocht en die zitten errrrrg goed.. Lachen
We hebben ook wel gekeken naar andere merken, maar Kieffer is gewoon een betrouwbaar merk en je weet welke kwaliteit je koopt.. Knipoog

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:38

ik zou kijken wat het beste past op je paardje! succes

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:40

Vriendin heeft een Zaldi, heerlijk zadel! Ja Al heb ik wel verhalen gehoord over Zaldi met een scheve boom ofzo?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:23

Ik zou een zaldi zadel kopen van een bokker waar de boom scheef was, terug gestuurd naar Spanje, en nieuwe boom erin. Ik vond het een erg mooi zadel, zag er super uit. Maar heb nog nooit een zadel gehad dat zo slecht op mijn paard zijn rug past, ja de Prestige lag ongeveer even slecht. Zat erg fijn, maar Kn Symphonie en Kieffer heeft toch mijn voorkeur

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:28

Ik rij met een Kieffer Rom Bicolor:
Afbeelding
Helemaal niet hard, zit lekker en geen gedwongen zit. Maar ik kan Ziya's bokkesprongen en race acties en hele ruime draf erg goed uitzitten erin!
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 04-04-08 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:42

Oeh dat vind ik wel een erg gaaf zadel!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:45

Dankje. Het past ook echt bij Ziya. In de winter is ze zwartbruin en dan staat het gewoon zo chique! In de zomer heeft ze vaak nog steeds vrij veel verschillende tinten in haar vacht, vooral op haar hoofd en bij de flanken. Maar het zit ook gewoon lekker, dat is het belangrijkste vind ik...

Edit: Kieffer Bicolor hoofdstel komt er ook nog bij, maar laat nog op zich wachten...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:58

Ik vond het eerst ook een erg mooi zadel, maar vond het toch vrij heftig van kleur. Heb het zadel in boommaat 1 gepast, maar dat paste niet. Kon ik ze zo ook wel vertellen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:26

Ik denk dat je een ander model hebt gehad. Deze moet nl. besteld worden, omdat het model ook van 2007 is. Je hebt ook andere modellen in deze kleur.
Kleur is idd wel btje lastig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:11

Zaldi zadels zijn erg goed. De zit is niet dwingend, wel voldoende steun. Ik heb ervaring met de dressuuruitvoering New Kent en met de springuitvoering Oro. Helaas past de Oro niet op mijn paard.
De New Kent heeft grote kniewrongen, je kunt er absoluut niet mee springen. Maar de zit dwingt je niet in een houding. De ligging op paarden is niet verkeerd. Zit is prima, niet te hard en niet te zacht.

De Oro is een echt springzadel, je kunt er niet met vzh-beugellengte mee rijden. Maar verder kun je er prima op zitten. Dit zadel is overigens erg hard. Ik vond de Oro (heb er een jaar geleden op gereden) harder dan de Stubben Siegfried.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:52

Wat een merkenverschil noem je op.
Zaldi en premiere zijn nou niet de eerste beste kwalitatiefste merken.
Dan heb je meer aan een kieffer.
Maar goed dat is een afweging van vele punten, waaronder; pasvorm, ligging, opties, kwaliteit, duurzaamheid, gevoel etc.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:55

misschien kun je ook een County zadel proberen, deze staan bekend om hoe zacht deze zijn, heb er zelf een en ben er super tevreden mee

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:00

De Kieffer Rom die ik heb laten zien ligt heel mooi op de schouder, ligt er echt mooi langs. En dit is bij veel paarden zo.
Ook is het handig dat het een nieuw model is en dus de boom vrij makkelijk een heel eind aangepast/veranderd kan worden, dus mocht je paard nog veel veranderen kan er nog een en ander aan het zadel veranderd worden.
Ik rij ook met een Stubben, die is nu denk ik 4 jaar oud en ziet er ook nog prachtig uit!

roosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:57

voorkeur van de 3 kieffer behoud ook meer zijn waarde als je er ooit vanaf wilt

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:19

Citaat:
Maar goed dat is een afweging van vele punten, waaronder; pasvorm, ligging, opties, kwaliteit, duurzaamheid, gevoel etc.

Dat is niet waar, Zaldi is hier niet zo bekend, omdat het een spaans merk is en vaak wat beter op barokke paarden ligt. Maar de kwaliteit is erg hoog!! Ik heb er zelf 1, schitterend leer, heerlijk zacht en gewoon goed in elkaar gezet. Bij alle merken komen weleens fouten voor natuurlijk, maar Zaldi doet niet moeilijk, ze maken het zo.

Ik heb zelf 2 kieffers gehad, ze zitten erg hard vind ik, maar daar entegen zijn ze niet kapot te krijgen!! Heel degelijk. De vulling is wel waardeloos(zeker als je het met de zaldi vergelijkt), er komen heel snel harde hobbels in, die vulling heb ik toen ook laten vervangen.

Premiere kan ik je nog niets over vertellen, maar binnenkort wel. Op dit moment wordt er 1 op maat gemaakt voor 1 van mijn paarden. De zadelmaker die het doet, (en zelf een ander merk heeft) was erg tevreden over het zadel, hij vond het een erg goede middenklasser.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:11

Revanches schreef:

Sorry hoor, maar Zaldi doet absoluut niet onder aan Kieffer. Premiere is wel beslist een slag minder.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:52

Kan wel wat met jullie info! Vooral ivm het zaldi zadel...
@Cyrina Ben benieuwd hoe het premiere zadel het gaat doen Knipoog

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:08

Ik heb sinds een week ook een kieffer. Ik wou eigelijk niet een kieffer om dat ze zo hard zijn, maar ik heb nu de Kieffer Amsterdam en die is absoluut niet hard en zit best fijn! Ja

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:22

Van de 3 merken die je noemt, heeft Zaldi mijn voorkeur. We hebben een Zaldi Grandprix gehad, zadel was 10 jaar oud en bij inruilen (paste helaas niet op nieuwe paard), meende de zadelmaker in 1e instantie dat ie hooguit 1 jaar oud was. Prima kwaliteit leer en een hele fijne zit.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:33

ik heb nu 2 kieffers. waarvan een oude (voor het beleren) en een nog vrij nieuwe (die is absoluut niet hard.

heb een half jaar de athen olympic gehad, super fij nzadel. moest ik weg doen omdat het niet op mijn paard lag, vind het eerlijk gezegd nog steeds jammer! dat zadel kan ik je echt aanraden. fijne zit. precies de goede kniewrongen maar niet teveel! en de nieuwe zadels zijn absoluut niet oud en van goede kwaliteit!