Welk zadel op een oud paard.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie

Welk zadel op een oud paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 11:30

Ben nog steeds een beetje aan het tobben met mn zadel.

Momenteel heb ik een anslaiy recent opgevuld en de zadelmaker zei dat het zadel op zich goed lag voor een paard met zo'n ruggetje.

Mijn zadel heeft wel steeds de neiging om meer naar links te zakken.
Vraag me af wat jullie zouden doen of welk zadel jullie gebruiken voor paarden met een doorgezakt ruggetje.

Rijden doe ik niet veel meer dus ben niet van plan om een zadel op maat te laten maken voor 2500 euro ofzo. Clown

Mijn pony is 30 en breed gebouwd, doorgezakt ruggetje en brede schouders.
Laatst bijgewerkt door mariekie op 03-04-08 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

bfsunshine

Re: Welk zadel op een oud paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:31

Mijn zadel glijdt ook naar links maar dat komt doordat mijn paard rugproblemen heeft. waar nu wat aan gedaan wordt. mischien tip om er eens naar te laten kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:36

Ik zou gaan voor een goed passend zadel. Dat lijkt me het belangrijkste.

Overleg eens met je zadelmaker, die kan je vast ook wel aan een goed tweedehands zadel helpen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:57

Dat naar links zakken gebeurt dit tijdens het rijden? Kan ook voor een deel aan je eigen manier van rijden liggen. Ik zou om het naar links zakken al wat te beperken opstijgen via een krukje of iemand aan de andere kant laten hangen. Dan ligt het zadel iig nog recht als jij start met rijden. Goed advies van een zadelmaker die ook kan kijken hoe jij rijdt lijkt mij handig, kan hij ook zien wat er precies gebeurt.

roosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:05

oudere paarden kunnen natuurlijk wat verslappen in de spieren vandaar dat het wat scheef gaat liggen ze kunnen aan de ene kant wat schever worden.
Is wel moeilijk op te lossen denk ik