Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Bitch schreef:Wat voor zadel heb je?
Up_to_Date schreef:Vandaag was de osteopaat bij mijn paard en ze had iemand mee genomen die aan het leren is voor zadelmaker. Ze was pas 6 maand bezig. De osteopaat had mijn paard behandeld en daarna legde ik mijn zadel op haar. Daarvoor had die vrouw het zadel ook al in de hand gehad en ze vermoedde dat de zadelboom gebroken zou zijn. Dit constateerde ze toen de lepel van het zadel tegen haar buik legde en het zadel van voor in wilde klappen, zeg maar. Ook moest ik de vulling er laten uit halen en er een nieuwe instoppen want deze vulling was gaan 'klonteren'.
Ik baal hier enorm van want het is een hartstikke duur zadel en ik zou het vreselijk vinden als ik een nieuwe zou moeten kopen.
Hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt?
Een gebroken zadelboom? Was ie te repareren?
Ik heb twee telefoon nummers gekregen van iemand uit Ede en Barneveld waar hun goeie ervaringen mee hebben. Hun ga ik nog even bellen en wie het snelst kan, maak ik een afspraak mee.

Citaat:Ik heb twee telefoon nummers gekregen van iemand uit Ede en Barneveld waar hun goeie ervaringen mee hebben.

Munnie schreef:Ja dat snap ik, ik had ook een super fijn en goed zadel (kieffer) maar je had beter even naar een winkel kunnen gaan die ook doet opvullen kost je niks.
Die winkel bij ons kwam hier bij mijn paard om op tevullen en zei je boom is gebroken dus als ik nu ooit het vermoeden heb dat die gebroken is ga ik naar die winkel toe anders kost het zowieso €40,- rij kosten. En dan moet je natuurlijk een winkel hebben die doet opvullen snap je.... 

Munnie schreef:Femmefatale: Maar een winkel die en zadels op doet vullen kan je wel vertellen of je boom wel of niet gebroken is
Munnie schreef:Ja klopt maar van de andere kant is het niet zeker dat de boom niet heel is.... Zou ik persoonlijk eerst mooi na de winkel gaan voordat je weet ik hoeveel € voorrijkosten moet betalen toch..??
Up_to_Date schreef:Het kon inderdaad ook zijn dat er een soort van veer in het zadel zat waardoor ie zo buigzaam zou zijn. Het zadel maakt geen gekke geluiden. Heb hem dan ook nooit laten vallen o.i.d. Ruim een jaar geleden, voordat ik mijn paard kreeg, is het zadel opgevuld. Afgelopen jaar (2007) is ie ook nog eens bijgevuld (geen idee welke maand) maar dan hadden hun dat toch ook gezien moeten hebben?