Zijn neusriemen altijd zo klein?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Zijn neusriemen altijd zo klein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 18:36

Wat mij de laatste weken is opgevallen, is dat bij welk ponyhoofdstel ik ook probeer op mijn pony (heb er drie geprobeerd, misschien zijn er betere), de sperriem net past of te groot is, en de neusriem té klein. Ik krijg geen enkele vinger tussen neusriem en pony. In een cobhoofdstel zou ze niet passen, het is een C-tje met een heel fijn hoofdje. Heeft mijn pony nu een moeilijk hoofd of is het jullie ook opgevallen? Hebben jullie tips (merken, sites,...)?

Borg

Re: Zijn neusriemen altijd zo klein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:58

Probeer een lage neusriem. Die kun je voor 13 euro bij Divoza kopen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:02

Ik heb een Fries met een heel klein hoofd. Hij heeft van hoofdstel een cobmaat nodig, maar van neusriem (qua omvang) een full. Misschien heeft jouw pony wel een klein hoofdje, maar wel een vrij grote neusomvang, waardoor een ponyneusriem niet past. Misschien moet jij een ponyhooofdstel met een cobmaat neusriem? Ik heb mijn hoofdstel dan ook uit losse onderdelen samengesteld, omdat een 'confectiehoofdstel' hem gewoon niet past.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 19:05

Ik heb een hoofdstel waarvan de bakstukken vastzitten aan de neusriem, zijn er hoofdstellen waarvan de neusriem los daarvan zit en toch nog een lusje heeft voor een sperriem?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:34

Ja hoor, mijn Kieffer hoofdstel kan ik helemaal uit elkaar halen en er dus ook een andere neusriem in hangen als ik wil.
Dit hoofdstel was 90 euro geloof ik bij Divoza, maar ze hebben volgens mij ook goedkopere van eigen merk waarvan je de neusriem kunt vervangen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:11

probeer eens een passier hoofdstel. Ik heb een forester (kort maar breed koppie) waarvoor ik de passier gemini heb gekocht en het hoofdstel zit alsof het voor hem op maat gemaakt is. Neusriem is dus ruim genoeg.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 12:13

woeliej schreef:
probeer eens een passier hoofdstel. Ik heb een forester (kort maar breed koppie) waarvoor ik de passier gemini heb gekocht en het hoofdstel zit alsof het voor hem op maat gemaakt is. Neusriem is dus ruim genoeg.

Bedankt voor die tip. Ik heb (voor zover ik weet) een klikopony, maar ik vind dat ze erg op een New Forest lijkt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:16

Ja, daar had ik ook last van bij mijn Haflinger. Uiteindelijk heb ik een Première hoofdstel gekocht waarvan de neusriem prima past!

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:17

Ik heb ook zulke hoofdstellen maar ook hoofdstellen die wel goed vallen. Meestal zijn aansnoerneusriemen ruim, maar niet altijd, een van mijn hoofdstellen heb ik het leren onderriempje moeten vervangen door een nylon riempje want die kon niet eens dicht, vast voor mega arabieren smoeltje Tong uitsteken
Misschien kun je de omtrek meten zodat je dat in de winkel al kunt passen?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:02

Musetta schreef:
woeliej schreef:

Bedankt voor die tip. Ik heb (voor zover ik weet) een klikopony, maar ik vind dat ze erg op een New Forest lijkt.

ik heb je profiel even bekeken en lijkt indedaad wel wat op een forester. Dus met de passier gemini maak je een goede pas kans, maar is wel duur hoofdstel. IR zou ik in iedergeval niet kopen, mijn ervaring is dat die super klein valt.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:05

Misschien gewoon een losse cob-neusriem kopen?
Zelf mix ik ook maten van hoofdstellen als ze niet passen.
Bijv. kortere bakstukken op een iets te groot hoofdstel enzo.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:35

Ik heb het wel met halsters Nagelbijten / Gniffelen Ik had laatst een HKM halster in ponymaat gekocht. Het kopstuk kwam niet eens bij de oren in de buurt, dus heb ik hem geruild voor een maat cob ( zelfde halster) Echter de Cobmaat is op zijn kleinst juist iets te groot Vork
Ik heb ook pas een nieuw hoofdstel gekocht, maat Cob. Ook het hoofdstel staat op zijn kleinst en past nu, maar de neusriem is echt mega en die heb ik er dus af moeten halen. Dus tja, wat het is met die hoofdstellen van tegenwoordig? Verward