zweetbladen zijn te lang

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

trakehners

zweetbladen zijn te lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 13:16

Hoi,
Ik heb maar korte beentjes en vind de zweetbladen van mijn dressuurzadel wat lang. Zou nu die zweetbladen willen laten inkorten, als dit gaat. Is er hier iemand die dit ooit al eens heeft laten doen? Iemand ook enig idee van de kosten hiervan?
Ook tips voor een goede zadelmaker zijn welkom ( woon wel in Belgie, regio provincie Vlaams Brabant, Antwerpen, Limburg).
Groetjes

Precious20

Re: zweetbladen zijn te lang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:08

Ik weet niet of het kan. Mij lijkt het dat je dan ook de kniewrongen zal moeten laten verplaatsen enz. Maar je kan natuurlijk altijd eens informeren. In Antwerpen zit zadelmakerij De Clerck. In Haasrode zit Katrien de Wolf. Ik vind ze beiden niet kundig om zadels te passen (aan te meten) maar herstellingen en aanpassingen kunnen ze wel prima uitvoeren.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:56

Precious20 schreef:
Ik weet niet of het kan. Mij lijkt het dat je dan ook de kniewrongen zal moeten laten verplaatsen enz. Maar je kan natuurlijk altijd eens informeren. In Antwerpen zit zadelmakerij De Clerck. In Haasrode zit Katrien de Wolf. Ik vind ze beiden niet kundig om zadels te passen (aan te meten) maar herstellingen en aanpassingen kunnen ze wel prima uitvoeren.

Ik geloof dat De Wolf opgeleid werd door Crassaerts, lijkt me sterk dat ze dan geen zadel kan aanmeten.

Ik heb alleen nog maar goede dingen over haar gehoord in elk geval.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:56

De Wolf werd niet opgeleid door Crassaerts. Ik heb de beste man een maand of 2 geleden nog gesproken. Ik heb al genoeg ervaring met De Wolf gehad en mijn ervaringen met haar waren iedere keer niet al te best, om niet te zeggen: slecht.
Als ik zie dat mijn zadel niet goed ligt en ik haal er een zadelmaker bij dan verwacht ik dat hij of zij me kan vertellen waar het probleem zit. De Wolf kon me alleen vertellen dat het zadel niet goed lag (ja, dat wist ik al Dromen ) maar dan moest ik háár gaan vertellen waar het niet paste...? Sorry maar zo hoort het imo niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:56

Katrien de Wolff is anders wel geslaagd op de MSFC met een dikke 8! Imo heeft ze absoluut de kennis.
(iets wat je van andere zadelmakers hier niet kan zeggen)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:03

Tja, Bitch (hé, klinkt ook zo gek Tong uitsteken ) ik heb je mijn ervaringen met haar al eens meegedeeld in een pm...
Als ze dan toch geslaagd is voor de MSFC dan vind ik het nog een triestere zaak.