Welk zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XplumX

Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 10:43

Heey!

Ik ga binnenkort opzoek naar een nieuw zadel, maar ik heb dus een probleem.
Mijn knieën staan heel erg naar binnen, en heb daar constant last van en kan hiermee níet op een dressuurzadel zitten, of een zadel met ook maar wat dikkere wrongen omdat mijn benen dan in een 'houding' gedrukt worden die éigenlijk niet gaat.
Maar nu, ik wil eigenlijk heel graag een VZH zadel, richting dressuur of een dressuur zadel..
Zijn er zadels ( die niet ál te duur zijn) zonder veel wrong maar wel een wat diepere zit? Bloos

Zadels in de prijsklasse van Stubben kan het dus niet worden, heb geen geldboom in de tuin staan. Koe
Aankomende vrijdag ga ik naar de ruitersportzaak om te kijken welke modellen het zouden kunnen zijn, maar wil alvast graag tips naar welke merken in kan vragen! Vingers aflikken

X

dressuur_M

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:57

misschien van kieffer of pagony(divoza merk)?

verder zou ik niet zo snel iets weten, succes ermee

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:20

Kn Symphonie heeft niet zoveel wrong, ik heb vaak er last van mijn knieen en dit zadel bevalt super Lachen

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:07

En een boomloos zadel? Je mag ermee starten op dressuur wedstrijden als je er gewone beugelriemen aan doet en er zitten geen wrongen aan (die kan je er wel op doen als je wil).

hooiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:00

Thorrowgood,redelijke diepe zit,
kniewrongen kan je eraf halen en nieuwe opplaatsen,
of eraf laten.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:05

Als je niet in een bepaalde positie gedwongen wilt worden kun je beter een vlak zadel nemen.
Er zijn tegenwoordig veel zadels die afneembare wrongen hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:49

wil je perse nieuw of is tweedehands een optie ?
tweedehands zijn er namelijk voldoende duurdere merken te vinden voor een betaalbare prijs
met een 'probleemje" als het jouwe zou een dressuurzadel kunnen, maar de kniewrong moet niet echt aanwezig zijn, maar een bovenbeenwrong zou misschien weer wel ene optie zijn
(een wrong is trouwens ook redelijk goed aan te passen door zadelmaker, ook op tweedehands)
en dna heeft stubben, ook in het betaalbare tweedehands segment zeker opties

wat betreft veelzijdigheidzadels das erg lang geleden voor me, dus daar ga ik me even niet aan wagen kwa merken/modellen

roosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:02

waarom geen kunsstof doen je benen ook niet zo een pijn?