Welk zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Stephannie7

Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:47

Dan nog even een vraagje nu ik toch bezig ben Tong uitsteken Ik ben aan het rond kijken voor een nieuw zadel voor mijn tinkertje normaal gebouwd met weinig schoft zie profiel. Ik heb nu een VLZ zadel pagony diamant en deze bevalt prima maar wil er toch een dressuur zadel bij. De prijs tot zo'n 400 euro max en het moet een zadel zijn met redelijke kniewrongen en geen kunstof. Ik had mijn oog al laten vallen op Rossner, Euroriding, Ainsley, KN, ruitergilde tussen deze merken zag ik erg voor het oog fijne zadeltjes wie heeft er ervaring mee en welke raden jullie me aan ook gelet op prijs kwaliteit verhouding?

Ehona

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:50

Mijn vriendin heeft een Ainsleyzadel en die zit heerlijk, ligt ook fijn op haar Welshje, maar ik weet niet hoe die in het onderhoud is.

Zelf ben ik helemaal verliefd op de Rossner zadels, qua uiterlijk, en van anderen heb ik ook gehoord dat ze er niet alleen prachtig uitzien maar inderdaad ook heerlijk zitten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:53

tjah dat word dat wel een 2ehans zadel... Ik denk dat je zelf maar gewoon moet gaan uitproberen.. Want de meningen over zadels zijn zo onzettend verdeeld dat je er dan alsnog niet uit komt...

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:03

ja een 2e handsje word het zoiezo vind een nieuwe ook zonde van me geld je loopt de winkel uit en hij is bij wijze van spreken al 200 euro minder waar Knipoog:P Ik snap dat ik ze uiteindelijk zelf zal moeten uitproberen. Maar ervaringen van anderen met kwaliteit etc is altijd handig om te weten en je te orienteren. Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:13

tjah... Ainshley is een goed kwaliteid... maar wel heel erg duur. Uhm... tjah... verder heb ik ervaring met kieffer en voor de rest niet... KN heb ik ook in mijn handen gehad maar jah verder niet op gezeten ofzo... Hulsebos is ook een heel goed merk Lachen Wel wat lastiger te vinden.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:17

Zijn inderdaad wel steeds dezelfde merken die terugkomen dus ga er binnenkort als ik iets vind wat me egt wat lijkt gewoon maar is testen en als ik het niks vind zet ik hem gewoon weer op MP je bent ze meestal toch zo weer kwijt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:24

zeg dat niet te had...
kan je niet gewoon een zadelmaker laten komen met 2ehands dressuurzadels en dan testen...
of regelen dat je hem terug brengt als het niet bevalt

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:29

Ja zoiets zou ik ook nog kunnen doen die hebben ze natuurlijk ook in alle prijs klasses. Maar ben alleen in mijn omgeving nog opzoek naar een goede zadelmaker had er al een ander topic over gemaakt. Ik ken wel van Rijs maar die heeft het op t moment heel druk dat ik hoorde van een kenisje van mij

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:33

ik zou zelf gewoon even contact op nemen met hem... Dan weet je of het klopt. Verder moet je alsders gewoon even op zoek naar een onafhankelijke zadelmaker.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:34

Divoza heeft ook een zadelmaker en verschillende tweedehandszadels Lachen

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:43

Ja dat had ik inderdaad ook gezien maar divoza zit vrij ver bij mij vandaan dus denk dat ik dan aardig wat aan voor rij kosten kwijt ben. Ga er vandeweek is op me gemak voor zitten in elk geval bedankt voor de tips Knipoog

roosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:08

Rossner !!heerlijke zadels