Ponyzadel met teruggesneden boom?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Baileys

Ponyzadel met teruggesneden boom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 12:44

Heb sinds kort voor mijn dochter een Welshje van 1.10m, hij is bijna 25 en door zijn leeftijd zakt z'n rug wat in. Het zadeltje dat erbij zit drukt hierdoor op zijn schoft.
Ik zoek een klein ponyzadeltje met flink teruggesneden boom zodat het zadel niet op zijn schoft komt te liggen maar kan zoiets nergens vinden.
Iemand een tip?

Heb ook overwogen de Kavalkade Butterfly eronder te leggen, iemand daar ervaring mee?

Alvast dank!

florence123

Re: Ponyzadel met teruggesneden boom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:32

je kan altijd een wolletje eronder leggen zodat het minder ''diep'' ligt...
btw: als mijn welsh van 1m23; 25 jaar word; mag hij al lang op pensioen hoowr

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 18:25

florence123 schreef:
btw: als mijn welsh van 1m23; 25 jaar word; mag hij al lang op pensioen hoowr
Daar doe ik hem geen plezier mee, wordt al sjaggo als hij een paar dagen niet mee mag. Loopt nog als een trein trouwens.
Dat rijden zijn trouwens buitenritjes met een meiske van 8 jaar, geen moeilijke dingen in een bak dus.

Wolletje zit dan ook op de schoft, maakt de druk enkel maar groter lijkt me.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:29

Rossner 16.5 inch, Pagony Diamant -geen topkwaliteit, maar wel teruggesneden kamer-. Kieffer had ook junior zadels met een teruggesneden boom.

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:01

Een goed passend zadel vinden lijkt me de beste oplossing, kieffer (de oudere modellen heb ik het nu over) heeft vaak wel zadels die goed op een paard passen met een hogere schoft. Zelf heb ik een tijdje de kavalkade butterfly gebruikt in combinatie met een kieffer zadel zonder keilkussens. Ben er tevreden over, schoft komt inderdaad vrijer te liggen (van boven af gezien dan). Wel gebruikte ik hem bij een zadel wat al redelijk goed lag, dus ben bang dat het voor een zadel wat al echt op de schoft ligt niet genoeg helpt. Ga je het toch proberen moet je goed opletten of het zwaartepunt van je zadel netjes blijft en dat je zadel dus niet achterover gaat liggen. Verder kan het ook zijn dat het zadel te krap wordt aan de zijkant van de schoft de butterfly is best een dik ding Knipoog .