1,5uur met bandages op de trailer ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

1,5uur met bandages op de trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 11:04

5April moet ik met sis naar Harmelen, voor dat gedoe van LvL. Bandages heeft hij altijd om, met kleine trailerritjes ( 15min ) en daarna in de training. Verder heeft hij transportbeschermers om op de trailer. Het zijn dus geen trailerbandages maar werkbandages

Het liefst bandageer ik hem hier thuis in, alle tijd lekker rustig en kan het dan mooi netjes en uitgebreid doen. Punt is dan wel dat hij vervolgens 1,5uur op de trailer staat met die dingen en dan nog 30min ermee rijd. Kan dat wel ? Mij lijkt het nl niet zo fijn voor hem...Of is het verstandiger om gewoon (veel) eerder te vertrekken en hem eerst te longeren/laten stappen daar zodat hij rustig wordt en dan pas bandageren ? Of zijn slobber geven bij aankomst zodat hij daar mee bezig is ? Wat is wijsheid?

Alvast bedankt!

*even ter info, paard spoort niet helemaal Clown Wanneer hij op vreemd terrein komt moet hij eerst een paar keer ontploffen voordat hij rustiger wordt...Hij moet zoiezo in de bescherming voor t rijden, en in de trailer zoiezo transportbeschermers...

rowo

Re: 1,5uur met bandages op de trailer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:54

Ik ben sowieso een tegenstander van bandages, maar dat terzijde.

Ik vind 1,5 uur met bandages wel erg lang... Plus de tijd die je nog rijd op je paard, zal dat dus misschien wel 2,5/3 uur zijn.
Kun je hem echt niet bandageren op het terrein zelf? En dan op de wagen transportbeschermers? Ik zou dat iig proberen!

Waarom wil je perse met bandages rijden?
Laatst bijgewerkt door rowo op 30-03-08 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:07

Kun je er niet voor kiezen om deze keer met peesbeschermers rondom te rijden en springschoenen, kun je makkelijk om doen, en heb je ook geen trailerrit van 1,5 uur met bandages, want dat vind ik wel wat lang!!!

superXmacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:08

zou geen bandage omdoen.
Ze willen bandage's zelf verboden maken!

Dat is wel weer wat overdreven.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:11

Bandages zou ik ook niet om doen. Die kunnen gaan knellen en als hij flink uit zijn panty gaat kan je beter peesbeschermers om hebben, die zijn net wat steviger.

Ik snap dat jij je paardje mooi wilt presenteren voor Laurens, maar ik denk dat hij witte peeskappen net zo netjes vind en toch meer kijkt naar hoe jij rond stuurt Lachen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 13:57

Snap het ook hoor! Dacht ik ook al wel maar wie weet Lachen

Dan gaat hij gewoon met transportbeschermers heen, ruim van te voren. Dan kan hij even rondstappen en dan als ie rustig is komen de bandages Lachen Ik rij altijd met bandages, elke training...Ben iig niet iemand die dit alleen zou doen voor het mooie Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:30

Maar waarom rijd je met bandages dan? Ze beschermen alleen iets, maar geven totaal geen steun en als je paard zichzelf aantrapt hebben ze nog geen nut. Daarnaast wordt het echt extreem warm eronder. Ik zie dus eigenlijk alleen maar nadelen. Ben dus erg benieuwd naar je reden.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:48

dit is niet het topic vor discussie wel of geen bandages lijkt me zo. TS vraagt alleen advies over wat ze het beste op de trailer kan doen, ze gebrukt nou eenmaal bandages, zal ze goede redenen voor hebben.

IK zou inderdaad gaa voor transportbeschermers en kijken of je daar rustig kan bandageren en anders voor de zekerheid gewoon peesjes meenemen, als hij echt niet stil wil staan

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:48

Ik mag zoiets toch wel vragen? Mijn advies heb ik al gegeven.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:52

vragen staat vrij, maar het zou zonde zijn als dit weer zo'n gezeur over bandages topic wordt...als iederen straks daarover in discussie gaat ipv antwoord te geven op de vraag van ts

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:55

Sja en dat antwoord heb ik al gegeven, dus ik ben vrij om het te vragen. Of ze erop antwoord geeft is een tweede.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:57

lonnie schreef:
dit is niet het topic vor discussie wel of geen bandages lijkt me zo. TS vraagt alleen advies over wat ze het beste op de trailer kan doen, ze gebrukt nou eenmaal bandages, zal ze goede redenen voor hebben.

IK zou inderdaad gaa voor transportbeschermers en kijken of je daar rustig kan bandageren en anders voor de zekerheid gewoon peesjes meenemen, als hij echt niet stil wil staan

lijkt me inderdaad de beste optie.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:29

Ik zit dus over hetzelfde te twijfelen, maar ik zet hem gewoon met transportbescherming op de trailer en dan daar alles omdoen, denk niet dat het goed voor hem is om hem zolang met bandages op de trailer te zetten (moet ook ongeveer zelfde reistijd als jij)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:44

Zou het zelf niet doen, de temperatuur kan er best hoog oplopen als het paard in de trailer staat en je daarna nog moet rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:47

Waarom bandageren? Je mag toch niet starten met bandages. Heeft je paard iets aan zijn benen dat hij zwachtels nodig heeft? Zo nee, gewoon aflaten die dingen, nergens voor nodig is gewoon cult.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:12

wat ik begrijp is dat hij bandages EN transportbeschermers in de trailer aan heeft? Dan zou ik ze namelijk helemaal aflaten, het word veels te warm eigelijk vind ik het zelfs te warm voor 15 minuutjes in de trailer. Zelf ben ik ook absoluut geen voorstander van bandages dus ga ik mee met de tips van peeskappen.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:52

Ik zou de transportbeschermers aandoen en om te rijden eventueel getten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:08

Ik doe met lessen (2 uur heen, 1 uur les, 2 uur terug) altijd al de bandages onder de transportbeschermers. Nou is mijn paard totaal niet druk op de trailer, maar iig zijn zijn benen echt niet warm onder de transportbeschermers. Als je paard echt warm eronderuit komt is het weer wat anders.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:15

Je kunt natuurlijk bandages + peesbeschermers meenemen. Als je het bandageren ter plekke niet voor elkaar krijgt kun je nog snel de peesbeschermers aandoen.
Ik bandageer ook wel eens paarden voor transport, maar dan met dikke onderlappen en veel losser als werkbandages. Het materiaal maakt natuurlijk ook veel verschil.
Trainen doe ik ook veel met bandages. Omdat er dan geen zand tussen been en bescherming komt. Als je een scheenbeschermer (van het voetbal) meebandageert biedt dat ook bescherming. Zelfs na lange trainingen komen de benen er op een normale temperatuur onderuit.