Stubben Edelweiss - Kieffer Norbert Koof. Gebruikers gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Stubben Edelweiss - Kieffer Norbert Koof. Gebruikers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 10:45

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar mensen die deze zadels hebben. Ik zou graag jullie ervaringen willen weten. Kwaliteit, blijft het mooi, zit enz. Alle info is welkom!

Gaat dus om deze zadels:

Afbeelding
Stubben

Afbeelding
Kieffer

Liselot

Re: Stubben Edelweiss - Kieffer Norbert Koof. Gebruikers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:26

inkepink op bokt heeft een norbert koof, maar dan wel met de wrongen gewoon onder het zweetblad.

haar zadel gaat al heel wat jaren mee (geloof al zo'n 15 jaar) en het ziet er nog uit als nieuw. ik heb er ook een aantal keren mee gereden en ik vond het echt heerlijk zitten. je hebt flink veel steun door de dikke bovenbeen en kuitwrong. maar daar moet je natuurlijk wel van houden. ook heeft het zadel voor een springzadel een wat diepere zit, maar dat vond ik ook erg prettig.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:46

Ik heb de Stubben Edelweiss. Echt een super fijn zadel! Ik vind dat je in de Kieffer echt in een houding gezet wordt..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:28

en dat vind ik al dressuurruiter op een springzadel wel weer prettig Haha! als ik op een stubben siegfried zit heb ik het idee dat ik alle kanten op ga Haha!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 07:08

Vrijdag komt een zadelmaker met deze twee zadels. Ben erg benieuwd....

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:39

LiSSy schreef:
en dat vind ik al dressuurruiter op een springzadel wel weer prettig Haha! als ik op een stubben siegfried zit heb ik het idee dat ik alle kanten op ga Haha!

Kan me voorstellen dat je het dan fijner vindt! Maar een jongen hier op onze manege had ook zo'n kieffer en zijn zit werd er na verloop van tijd niet echt beter op.. Zal natuurlijk ook wel per persoon verschillen.

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:14

Hey Inge

Ik rijd met die Kieffer en ik zit toch echt veeeel liever op een stubben.
Komt Koenderink bij jou langs?
Ik denk dat je de zadels maar gewoon moet uitproberen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:10

zoals lissy al zegt heb ik al een jaar of 15 een versie van de norbert koof, dit is bijna hetzelfde zadel maar om eerlijk te zijn, vind ik de mijne wat minder gedwongen als de huidige koof..
maar de kwaliteit is super, ziet er nog als nieuw uit en ik rij er toch echt bijna dagelijks op...(al past ie helaas niet goed op mijn jonge truttelbel sniksnik)

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:59

Ik heb de Stubben Edelweiss.. maar heb een andere dan die op het plaatje. Ik heb er een in 2 kleuren bruin, met platte lepel en mijne is een close-contact zadel en zit dus geen wrong op. Ik heb dit zadel al zo'n 7 jaar en vind het een super fijn ding! Maar als je een dressuurzadel gewend bent, kan ik me voorstellen dat je op mijn zadel heel erg 'los' zou zitten.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 13:20

De zadelmaker is geweest en ik heb gekozen voor de Stubben Edelweiss. Hij had 3 zadels bijzich waaronder dus ook de kieffer. Het leek mij prettig zitten echter op het paard viel het mij tegen. Vond dat mijn benen erg gedwongen lagen en kon ze amper bewegen. Ook de wrongen lagen niet lekker tegen mijn benen.

roosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:58

de kieffer zet je in een houding wat ik persoonlijk heerlijk vind zitten en je hebt een supersteun de stubben geeft meer zitvrijheid