Meebewegende beugels..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Meebewegende beugels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 10:18

Ik kan mijn vinger er niet opleggen maar ik rijd niet helemaal fijn met normale beugels. Ten eerste heb ik scheve knieen waardoor ik mijn tenen niet naar binnen kan draaien. Verder springt mn knie vaak op slot bij een beweging (zo kan ik mn binnenbeen voor de galop niet op de singel houden)
En mn enkels zijn ook pijnlijk, dat merk ik bij het afstappen.

Nu lees ik e.e.a. over die meebewegende beugels, met vering, ze lijken mij ideaal.
Maar om nu 150,- uit te geven aan een mogelijke tip..
Iemand enig idee waar ik ze een weekje zou kunnen huren bijv.?

chertunzi

Re: Meebewegende beugels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:19

Ik heb deze beugels op mijn springzadel en ik ben er helemaal weg van. Wil voorlopig niks anders meer. Maar of je ze ook kan huren zou ik echt niet weten

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:20

Ik heb "bewegende" beugels gekocht bij Piaffe. Deze waren 30 euro. Ik weet niet of ze deze nog verkopen. Mss. kun je even bellen of mailen. succes. Ikzelf vind het super rijden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:24

er zijn verschillende types meebewegende beugels
met verschillende gradaties beweging

prijzen varieren van 27,50 tot 227.50

wat ik begrijp wil je wel een vaste beugel , (dus niet draaiend ivm opslot slaan)
en wel wat demping ter verlichting

dan zou ik niet een te mobiele beugel nemen (zoals bv de comfor beugels)
maar eerder een reflex oid

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:53

Ik wil dit topic ook even volgens omdat ikzelf ook de laatste tijd meer last krijg van mijn knieen.
Zeker na het rijden als ik afstap kraakt alles en krijg ik ze niet goed recht (ook als ik lang gezeten heb op een stoel of fiets).
Denk er al langer over om flexibele beugels aan te schaffen, dus ben wel benieuwd naar de reacties (en de tips, want ik heb op het moment een niet zo groot budget Lachen )

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:32

Sprenger Bow Balance beugels zijn echt een aanrader. Ze zijn iets gedraait waardoor je voet er mooi inzit, hebben een breder voetbed wat comfortabel is en bewegen in het voetgedeelte wat superfijn is bij o.a rugklachten/knieklachten etc.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:39

Ik rijd wel eens met een paar Metalab beugels met "air system".
Die zijn ook bewegelijk en hebben een speciaal soort voetbed.
http://www.rglamicell.com/air_du.asp

Maar om nu te zeggen dat het veel verschil maakt.... nou nee, eigenlijk niet.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:52

Ik heb zowel de "normale" sprenger beweegende beugels als de bow balance gehad maar kan nou niet zeggen van wou dat was het(vandaar ook dat ik ze weer verkocht heb)
Zelf wil ik altijd nog de Pessoa "jakobs" beugels proberen.
Dit is een combi van sprenger met de beweegende voet als de vering van de gpg beugels.
Helaas alleen dat ook aan deze beugels een prijskaartje hangt van ong. €100,-

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:30

zelf vind ik deze het fijnste
Afbeelding

rij buiten en buiten , net genoeg vering om dat beetje te verlichten in knie en enkel
en ook een zeer stevige grip
(kan er alleen geen korfjes omdoen Verdrietig
en dat kan met de sprenger (look a likes) wel Haha! _)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:42

#Ymke# schreef:
Sprenger Bow Balance beugels zijn echt een aanrader. Ze zijn iets gedraait waardoor je voet er mooi inzit, hebben een breder voetbed wat comfortabel is en bewegen in het voetgedeelte wat superfijn is bij o.a rugklachten/knieklachten etc.

Ik heb die net gekocht en ik vind ze inderdaad superfijn.

Ik had hiervoor ook al beweegbare beugels aan m'n zadels (merkloos), die waren ook wel fijn, maar een stuk stugger. Dat is de reden dat ik andere gekocht heb, wilde meer "demping". Verschil met gewone beugels merkte ik al wel goed. Je mag die oude van mij wel lenen om te proberen of je het concept iets vindt?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:16

ik heb ook bewegende beugels die van mij ware 50,-
en zijn flexibel verder niks. ik heb al jaren last van mn knie. rij nu ong 2 jaar met deze beugels en sindsdien amper last. als ik op een ander zadel met andere beugel rij voel ik dus meteen mn knie weer. ik vind het een aanrader. het merk van die van mij weet ik zo niet ik dacht piaff of harry horse.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:54

Margreet schreef:
#Ymke# schreef:

Ik heb die net gekocht en ik vind ze inderdaad superfijn.

Ik had hiervoor ook al beweegbare beugels aan m'n zadels (merkloos), die waren ook wel fijn, maar een stuk stugger. Dat is de reden dat ik andere gekocht heb, wilde meer "demping". Verschil met gewone beugels merkte ik al wel goed. Je mag die oude van mij wel lenen om te proberen of je het concept iets vindt?

Ik heb de bow balance ook sinds ruim een week... en ik wil niet meer anders Haha!
Ik kan mijn beugels veel beter op de juiste plek houden en ik krijg minder last van mijn enkels bij het rijden Lachen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 07:59

Hey margreet dat is goed, ik denk dat je ook wel in de buurt woont?

Ik heb verder mijn oog laten vallen op die blauwe beugels die op divoza staan. Waren de bowbalance toch?
Afbeelding

of

Afbeelding

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:28

Ik heb van die verende beugels, van goedhard. Met korf. Die zijn iets minder duur (ook wel duur) 100 euro maar wel erg fijn. Heb nooit geen last meer van mijn knieën met die beugels Ja. Je kunt ze ook wel zonder korf kopen, dan zijn ze nog iets goedkoper.
http://www.goedhard.nl

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 08:30

Ja maar mag je met die beugels ook dressuur rijden? (die korfjes zijn een uitkomst voor me aangezien mijn voeten doorschieten in de beugels)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:53

Met de korfjes volgens mij niet... maar om eerlijk te zijn weet ik dat niet zeker? Zou je even knhs regelementen erop moeten naslaan Lachen
Maar met die blauwe sprengers heb je veel minder last van 'doorschieten'.
Ik had dat namelijk ook heel erg, altijd mijn beigels onder m'n hakken Clown

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:48

Ik heb die van Sprenger.
Voor het springen vind ik ze echt superfijn, mijne kostten toen 120 euro Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:47

Ik heb 1 paar verende beugels en een paar met het schakelsysteem. Prijs ligt toch snel over de 100 euro, maar 2e hands aankomen is ook een idee

http://www.gpgstirrups.com/pictures/shop/aapro.JPG Deze rijd ik nu mee, ik vind ze super, mijn zus vindt ze helemaal niks en rijd met de sprenger beugels met schakelsysteem. Met de sprenger beugels met schakelsysteem bleef ik last van mijn knieen houden, met de GPG beugels heb ik nergens meer last van. echt super, want ik kon vaak slecht lopen van de pijn

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:25

Sirius_ schreef:
Ja maar mag je met die beugels ook dressuur rijden? (die korfjes zijn een uitkomst voor me aangezien mijn voeten doorschieten in de beugels)

ik heb geen idee, dat zul je even aan de echte dressuurmiepen moeten vragen. Knipoog.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 12:29

Karoliefje_ schreef:
Ik heb 1 paar verende beugels en een paar met het schakelsysteem. Prijs ligt toch snel over de 100 euro, maar 2e hands aankomen is ook een idee

http://www.gpgstirrups.com/pictures/shop/aapro.JPG Deze rijd ik nu mee, ik vind ze super, mijn zus vindt ze helemaal niks en rijd met de sprenger beugels met schakelsysteem. Met de sprenger beugels met schakelsysteem bleef ik last van mijn knieen houden, met de GPG beugels heb ik nergens meer last van. echt super, want ik kon vaak slecht lopen van de pijn

het geld maakt niet uit Knipoog Maar wilde eerst weten of t uberhaupt iets is want om over de 100,- uit te geven aan een test is me te gek.
Maar ik heb merkloze beugels van margreet geleend. Rijden was erg wennen, ik klapte telkens naar voren, maar later ging t wel weer. Resultaat was wel uitstekend

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:45

Sirius_ schreef:
Maar ik heb merkloze beugels van margreet geleend.

Yep, en die wil ik graag terug óf afgerekend.

Jammer dat je je niet aan de afspraken houdt.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:02

Mocht iemand interesse hebben, ik heb sprenger beugels te koop. Ik wil nl over naar de Bow Balans van Sprenger

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:03

aafje87 schreef:
Ik heb zowel de "normale" sprenger beweegende beugels als de bow balance gehad maar kan nou niet zeggen van wou dat was het(vandaar ook dat ik ze weer verkocht heb)
Zelf wil ik altijd nog de Pessoa "jakobs" beugels proberen.
Dit is een combi van sprenger met de beweegende voet als de vering van de gpg beugels.
Helaas alleen dat ook aan deze beugels een prijskaartje hangt van ong. €100,-

Heb je een vb van die Pessoa Jakobs beugels??

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:13

steinstein schreef:
Mocht iemand interesse hebben, ik heb sprenger beugels te koop. Ik wil nl over naar de Bow Balans van Sprenger

*steekt hand op*
Hoeveel zou je er ongeveer voor willen hebben en hoe is de staat? Haha!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:18

Beugels verkeren in nieuw staat.
Hingen aan mijn springzadel zijn misschien in totaal 2 maanden gebruikt.