maxam zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

maxam zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 21:45

iemand ervaring met maxam zadels?
en dan het type wat er dressuur achtig uitziet, is dit een zadel om aan te raden?
wat zijn de voordelen en nadelen van dit zadel?
waarom?

Tessebes

Re: maxam zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 09:34

Het is van Thorowgood, op zich een fijn zadel. Wel een wat mindere kwaliteit van de Griffin. Anders moet je op www.thorowgood.com kijken.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:37

Ik heb hier nog een Thorowgood Maxam dressuur liggen! Ik vind het een fijn zadel om op te rijden maar ik vind het net een te vlakke zit hebben.
Verder zit je er opzich wel stevig in en is die erg licht in gewicht!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:44

Het zadel heeft idd geen diepe zit, maar het is natuurlijk maar net wat je gewend bent!

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:21

Ik heb zelf een dressuurzadel speciaal voor haflingers van thorowgood op mijn haflinger liggen. Heb het nieuwste model waarbij je de singelstoten kunt veranderen en de boom kun je verwisselen net als bij Wintec en je hebt er nog van die fisches bij om het zadel aan te passen. Ik vindt het een fijn zadel en praktisch dat je het zadel zo heel goed aan je paard kunt aanpassen.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 12:37

nou ik heb gister dus op een maxam zadel gereden (op een pony van een meisje) dat beest zat links helemaal vast door dat zadel, verder schoof het heel erg. eerst dacht ik dat ze t zadel gewoon niet goed had liggen, dus ff zadel dr opnieuw opgelegt maar nog steeds het zelfde probleem. toen heb ik mijn zadel dr op gelegt (euroriding diamant) en toen werd hij links al minder stug.
mijn eerste indruk van de maxam is dus goedkope kunstof troep. herkent iemand deze problemen met het maxam zadel?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:23

Ik denk dat het zadel gewoon niet op de pony past. Het is opzich geen verkeerd zadel, alleen van goedkoper materiaal gemaakt, dus kunststof ipv leer.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:34

moniekk schreef:
nou ik heb gister dus op een maxam zadel gereden (op een pony van een meisje) dat beest zat links helemaal vast door dat zadel, verder schoof het heel erg. eerst dacht ik dat ze t zadel gewoon niet goed had liggen, dus ff zadel dr opnieuw opgelegt maar nog steeds het zelfde probleem. toen heb ik mijn zadel dr op gelegt (euroriding diamant) en toen werd hij links al minder stug.
mijn eerste indruk van de maxam is dus goedkope kunstof troep. herkent iemand deze problemen met het maxam zadel?

Dan ligt het zadel niet goed. Ik heb dus niet de Maxam. Het zadel dat ik nu heb paste wat andere zadels niet deden. Misschien dat bij nog iemand het zadel kan proberen.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:13

Heb er ook wel op gereden, lange buitenritten in Frankrijk. Zadel zat enorm lekker en paste goed op de pony's daar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:26

moniekk schreef:

dan is het zadel gewoon niet goed passend op de pony, word al verraden door het stukje verder schoof het heel erg als het schuift zal het onder invloed van de voorkeurskant van paard en ruiter meer naar rechts of meer naar links schuiven
en op die manier rijd je ieder zadel scheef, ook een kieffer, stubben of passier
, doet niets af aan het merk is gewoon ene kwestie van zorgen dta je zadel past, ongeacht merk en materiaal

ik heb door de jaren heen(thorowgood voert al mintsens 14 jaar het model maxam ) al een aantal verschillende thorowgood maxamzadels op verschillende dieren gehad, ook voor langere tijd en heb er nooit de problemen mee gehad die jij omschrijft
heb pas zelf een 12 jaar oude maxam in handen gehad, zadel zag er nog hartstikke goed uit en kaarsrecht kwa boom

ja ze zijn prijstechnisch gezien goedkoop, maar de contstructie is niet krom ofzo, verre van , zijn gewoon nette zadeltjes, zeker voor dat geld

en liever een recht kunstof zadel , dan een leren zadelmarkt wrak

mijn indruk is meer dat jij een aversie hebt tegen kunstof, ongeacht het merk (ben van de week eerder berichten van je tegen gekomen waarin je je negatief uitlaat over kunstof , de opmerking troep onder andere)
en dat is niet erg, maar objectieviteit is op die manier wel ver te zoeken natuurlijk

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:26

Hoi,

ik verdeel maxam en ik heb altijd tevreden klanten gehad. Het is inderdaad een feit dat een zadel gewoon goed moet liggen, maar dat heeft niets met het zadel zelf te maken.

Wat ik wel gehoort heb van de vertegenwoordiger is dat thorowgood geen maxam meer doet.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 11:25

Sonja_vR schreef:
moniekk schreef:

dan is het zadel gewoon niet goed passend op de pony, word al verraden door het stukje verder schoof het heel erg als het schuift zal het onder invloed van de voorkeurskant van paard en ruiter meer naar rechts of meer naar links schuiven
en op die manier rijd je ieder zadel scheef, ook een kieffer, stubben of passier
, doet niets af aan het merk is gewoon ene kwestie van zorgen dta je zadel past, ongeacht merk en materiaal

ik heb door de jaren heen(thorowgood voert al mintsens 14 jaar het model maxam ) al een aantal verschillende thorowgood maxamzadels op verschillende dieren gehad, ook voor langere tijd en heb er nooit de problemen mee gehad die jij omschrijft
heb pas zelf een 12 jaar oude maxam in handen gehad, zadel zag er nog hartstikke goed uit en kaarsrecht kwa boom

ja ze zijn prijstechnisch gezien goedkoop, maar de contstructie is niet krom ofzo, verre van , zijn gewoon nette zadeltjes, zeker voor dat geld

en liever een recht kunstof zadel , dan een leren zadelmarkt wrak

mijn indruk is meer dat jij een aversie hebt tegen kunstof, ongeacht het merk (ben van de week eerder berichten van je tegen gekomen waarin je je negatief uitlaat over kunstof , de opmerking troep onder andere)
en dat is niet erg, maar objectieviteit is op die manier wel ver te zoeken natuurlijk

ik reed een paard van een meisje bij ons in de straat want ze durfde er niet meer op nadat ze eraf gevallen was, op dit paard lag dat zadel.
dat zadel had ze gekocht en de verkoper had ook gekeken of het zadel wel goed lag enz.. ze had het advies gekregen om het zadel te kopen en dat heeft ze dus gedaan.
toen ik erop reed merkte ik dus dat het zadel helemaal niet paste.
vandaar mijn vraag naar de ervaringen met dit zadel.
ik ben idd geen fan van kunstof maar uit dit topic trek ik de conclusie dat de verkoper niet fatsoenlijk heeft gekeken of het zadel wel paste/er geen verstand van heeft ofzo omdat ze dus verkeerd advies gaf.
ik wou dus graag weten wat jullie ervaringen waren met dit zadel.
hier zijn jullie wel tevreden over het zadel. dus ik weet nu waar t aan ligt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:28

is de pony uberhaubt wel enigszins recht bespierd ?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:32

Ik heb nu een tweedehands maxam op onze pony liggen. Deze ligt veel beter dan de wintec die ik er ook op gehad heb. het hangt ook van de pony af denk ik. Het zadel is niet zo mooi meer maar ligt erg fijn op de pony en mijn dochter vindt het lekker rijden. Ze schuift hier veel minder in dan in een leren zadeltje. ( een minder ervaren ruitertje! Knipoog )
Ik wil tzt een nieuwe thorowgood aanschaffen.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:33

ik heb proefgereden op een thorowgood, fijne nette zadels maar de zit beviel me niet helaas

anouk87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:41

Ik heb ook een maxam zadel, ben er opzich wel tevreden mee. Maar de pony waar ik op rij wordt toch wel wat ouder dus de pasvorm wordt nu wel iets minder. En dat is natuurlijk wel het belangrijkst. Heb er nu een bontje onder liggen en dat gaat prima. Als ik volop zou trainen zou ik wel voor een luxer zadel kiezen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:47

De manegeponies hier hebben altijd de maxam gehad. Ik denk dat ze wel eerder stuk gaan dan een leren zadel als ik kijk naar een leren zadel van 10 jaar oud en een maxam van die leeftijd.

Voor mijn oudste shetlander heb ik ook een maxam juist omdat het mooie lichte zadels zijn. Heb vroeger graag op de maxams gereden bij de manegeponies want die zaten heerlijk.

Het ligt dus gewoon net aan je eigen ervaringen en hoe het bij je pony ligt/zit.