Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
moniekk schreef:nou ik heb gister dus op een maxam zadel gereden (op een pony van een meisje) dat beest zat links helemaal vast door dat zadel, verder schoof het heel erg. eerst dacht ik dat ze t zadel gewoon niet goed had liggen, dus ff zadel dr opnieuw opgelegt maar nog steeds het zelfde probleem. toen heb ik mijn zadel dr op gelegt (euroriding diamant) en toen werd hij links al minder stug.
mijn eerste indruk van de maxam is dus goedkope kunstof troep. herkent iemand deze problemen met het maxam zadel?
moniekk schreef:nou ik heb gister dus op een maxam zadel gereden (op een pony van een meisje) dat beest zat links helemaal vast door dat zadel, verder schoof het heel erg. eerst dacht ik dat ze t zadel gewoon niet goed had liggen, dus ff zadel dr opnieuw opgelegt maar nog steeds het zelfde probleem. toen heb ik mijn zadel dr op gelegt (euroriding diamant) en toen werd hij links al minder stug.
mijn eerste indruk van de maxam is dus goedkope kunstof troep. herkent iemand deze problemen met het maxam zadel?
Sonja_vR schreef:moniekk schreef:nou ik heb gister dus op een maxam zadel gereden (op een pony van een meisje) dat beest zat links helemaal vast door dat zadel, verder schoof het heel erg. eerst dacht ik dat ze t zadel gewoon niet goed had liggen, dus ff zadel dr opnieuw opgelegt maar nog steeds het zelfde probleem. toen heb ik mijn zadel dr op gelegt (euroriding diamant) en toen werd hij links al minder stug.
dan is het zadel gewoon niet goed passend op de pony, word al verraden door het stukje verder schoof het heel erg als het schuift zal het onder invloed van de voorkeurskant van paard en ruiter meer naar rechts of meer naar links schuiven
en op die manier rijd je ieder zadel scheef, ook een kieffer, stubben of passier
, doet niets af aan het merk is gewoon ene kwestie van zorgen dta je zadel past, ongeacht merk en materiaal
ik heb door de jaren heen(thorowgood voert al mintsens 14 jaar het model maxam ) al een aantal verschillende thorowgood maxamzadels op verschillende dieren gehad, ook voor langere tijd en heb er nooit de problemen mee gehad die jij omschrijft
heb pas zelf een 12 jaar oude maxam in handen gehad, zadel zag er nog hartstikke goed uit en kaarsrecht kwa boom
ja ze zijn prijstechnisch gezien goedkoop, maar de contstructie is niet krom ofzo, verre van , zijn gewoon nette zadeltjes, zeker voor dat geld
en liever een recht kunstof zadel , dan een leren zadelmarkt wrak
mijn indruk is meer dat jij een aversie hebt tegen kunstof, ongeacht het merk (ben van de week eerder berichten van je tegen gekomen waarin je je negatief uitlaat over kunstof , de opmerking troep onder andere)
en dat is niet erg, maar objectieviteit is op die manier wel ver te zoeken natuurlijk
)