Hoeveel kwijt aan een zadel door zadelmaker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Hoeveel kwijt aan een zadel door zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 20:33

Hallo. Doei!

Ik wil binnenkort graag een nieuw zadel, maar ik moet dit volledig zelf financiëren. Gelukkig heb ik een baantje (anders lukte het me nooit). Ik wil graag een zadel bij een (goede) zadelmaker laten maken, zodat ik er zeker van kan zijn dat het past. Mijn vraag is alleen: hoeveel ben je er zo aan kwijt? Ik heb er nl. niet echt een idee van... Van "gewone" zadels wel, maar bij een zadelmaker is het vast een stuk duurder.

Bedankt alvast. Lachen

Ik ben op zoek gegaan naar topics die hier al over liepen, maar ik heb niet echt gevonden wat ik zocht... Sorry als ik erover heb gelezen!

Lenneke_

Re: Hoeveel kwijt aan een zadel door zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 07:17

Bij mijn zadelmaker (en volgens mij bij de meeste) is het zo dat als je daadwerkelijk een zadel bij hem koopt je niets betaald voor het passen enzo. Als je toch besluit geen zadel bij hem te kopen betaal je wel iets (ik weet niet precies hoeveel, maar ik dacht niet meer dan 50 euro)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:47

Je wilt een maatwerkzadel laten maken begrijp ik?
De kosten hiervan verschillen natuurlijk per zadelmaker, maar bijv. bij Daaleman heb je ze vanaf ongeveer 1500 of 1600 euro en Hulsebos is nog duurder.

Maar je kan vaak ook nieuwe of tweedehands confectiezadels kopen bij zadelmakers. Ze kunnen dan het best passende zadel uitkiezen voor je paard en deze, indien nodig, ook nog aanpassen. Dit kost (zeker de 2e hands) een stuk minder, op een aantal hele dure confectiezadels na.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 13:56

Ja inderdaad. Ja
Ik denk dus dat ik het best een zadelmaker contacteer? Maar eerst nog wat sparen. Vork

1600 valt nog goed mee.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:00

Bij ons kan je ook gewoon 2dehands zadels op maat laten maken hoor...dan betaal je voor een stubben zadel €350,- zadel is dan wel oud en ziet er minder mooi uit maar vanaf die prijs heb jij al een op maat gemaakt zadel. Dressuurzadels en zwarte zadels zijn wel weer wat duurder...Ik heb nu een zgan Stubben Colombo op maat voor €900...en ik ben er onwijs blij mee!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 14:04

Ik wil een veelzijdigheidszadel, en welke kleur maakt me niet zo uit. Goed, bedankt. Lachen