Butet of jaguar springzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Butet of jaguar springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:13

men zegt dat een Butet een smallere zit heeft en meer schoudervrijheid, de ander vind de pasvorm voor de ruiter (zitgenot zeg maar) van een Jaguar beter....
Maarrrrrr, hoe houden ze zich?
bevalt de Butet echt zoveel beter?
Heeft de Jaguar een bredere zit?
Kwaliteitsverschil?

Liselot

Re: Butet of jaguar springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:28

ik heb een harry dabbs gehad (is hetzelfde als jaguar) maar dan een dressuurzadel. ik vond niet dat dit zadel een brede zit had, vond hem juist wat smaller. ook bleef het zadel echt supernetjes en na een vetbeurtje zag hij er weer uit als nieuw.
pasvorm vond ik ook perfect.
bij jaguar houden ze veel rekening met de schoudervrijheid, ook mijn dressuurzadel had een teruggesneden zweetblad en flexibele takpunten

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:39

Ik heb 3 maanden op een butet springzadel gereden, was er niet tevreden over. zadel schoof verschrikkelijk naar voren en lag vaak scheef, de zit was idd heel smal,leer was mooi soepel en zacht dat was egt super! ,maar veder zat het voor het geld niet waanzinnig en de pasvorm was niet geweldig om het maar zacht uit te drukken, ook piepte het zadel vaak , dit zadel was ook niet van mij net asl de paarden niet,maar mij keuze zou het niet zijn

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:26

tja, als je zadel niet goed past gaat het inderdaad schuiven... maar dat is bij elk zadel zo

roosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:09

jaquar goede kwaliteit superzit!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:36

@lissy Het zadel was op dat paard special aangemeten, en is daarom ook 3 x terugesstuurd, ook piepte het zadel af en toe verschrikkelijk