Hoe dwarsstukjes aan/af teugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yesorno

Hoe dwarsstukjes aan/af teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 18:59

Hallo,
ik heb net nieuwe anti-slip teugels gekocht, alleen omdat ik deze alleen voor springen gebruik, gebruik ik bij deze teugels ook altijd een martingaal, alleen om mijn nieuwe teugels zitten geen dwarsstukjes, maar ik krijg de dwarsstukjes niet van mijn oude teugels af en ik zit ook te denken, hoe krijg ik ze om mijn nieuwe teugels?

Begrip: 'Dwarsstukjes'
Bij het gebruik van de martingaal is het belangrijk om dwarsstukjes, ook wel wel "teugelvlinders" genaamd op je teugels te hebben. Deze horen tussen het bit en de ringen van de martingaal in en voorkomen dat de ringen van de martingaal kunnen blijven haken aan de gespen van de teugels.

Ik rijd nu nog met mijn oude teugels met springen, maar ik wil graag ook met mijn nieuwe teugels gaan rijden, kan iemand mij helpen?
bedankt,

Denica

Re: Hoe dwarsstukjes aan/af teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:01

Je kan ook van die speciale martigaalstops kopen, gewoon even bij de ruitersportzaak naar vragen of anders even op site van divoza kijken, daar staat ze zowieso wel op.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:08

Denica: Maar die martingaal stops zitten toch niet aan de teugels, maar aan de martingaal zelf?

bedankt,

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:36

die zijn los te koop Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:38

Die dingen kun je los kopen bij de ruitersportwinkel.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:45

Ik zou even iemand van mijn stal lief aankijken eigenlijk. Er zijn vast wel mensen met ergens nog een oud/kapot hoofdstel die die dingetjes kunnen missen. (Moest je dichterbij wonen mocht je zo wel een stel van mij hebben, iets wat nog als reserve kan gebruikt worden hou ik eigenlijk altijd bij, maar wat kapot is gaat weg, zo heb ik heel wat frontriempjes).

Hoe je ze erom krijgt? Veel geduld, gepiel, zere vingers en wat vettigheid.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 20:12

Oke, bedankt allemaal!! Ik heb de dwarsstukjes zelf wel, maar ik moet ze er nog om/afkrijgen!! Wizewo: Ik ga het proberen!!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:43

Ik snapte dat je die dingen bedoelde, bedoel ook dat die gewoon los te koop zijn en die stops doe je idd aan je teugels.

Aps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:54

Ik wil ze ook van mijn teugels afkrijgen, maar dat gaat niet omdat de gesp te groot, en het gat van de teugelvlinders te klein is. Ik ga dit dus even volgen en hoop dat iemand met een geniale tip komt...

En denk dat we ze er anders maar gewoon af gaan knippen! Lachen

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:03

ja, je kunt ze er ook afknippen, maar dan kan je ze niet meer op nieuw gebruiken, en dat is eigelijk zonde.. en ik heb ze nodig voor mijn nieuwe teugels!;) haha, ik hoop ook op een geniale tip!!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:07

Ik zou nieuwe kopen en je teugels meenemen naar een (grote) ruitersportzaak. Daar kunnen ze je er ook vast wel mee helpen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:10

Vlindertjes kan je ook in rubber krijgen en ze bestaan zelfs met drukknoopjes. Met rubber even twee touwtjes aan beide zijde's en iemand die helpt met trekken ( openhouden van het gat) en ze zitten er zo omheen.