Leer versus kunststof.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Leer versus kunststof.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:08

Mijn vriendin gaat binnenkort een zadel kopen voor haar haflinger. Ze twijfeld nog. Leer of kunststof.
Gaat een kunststofzadel zich wel vormen naar je zit of blijft dat altijd stugger?? En wordt het wel net zo soepel als een leren zadel? Zelf zweer ik bij leer, het heeft iets meer onderhoud nodig.

Slotty

Re: Leer versus kunststof.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:12

tja, kunstof is meestal goedkoper, en je kan er meestal veel aan verstellen zonder er een zadelmaker bij te hoeven halen. Je hebt er geen omkijken naar en het gaat heel lang mee! Het vormt zich, naar mijn idee toch wel goed, het is niet zo dat een knik in het zweetblad blijft staan ofzo. Is dus niet echt stug, ik ken veel leer dat stugger is. Leer vind ik mooier, maar kunstof practischer. Het hangt af van je eigen eisen en mogelijkheden!
het heeft natuurlijk alles te maken met kwaliteit Knipoog

Tieneke

Re: Leer versus kunststof.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:21

Slotty verwoordt het goed.

Ik heb beide soorten zadels gehad en heb op dit moment een lederen zadel. Als ik vergelijk qua comfort: leder. Als ik vergelijk qua prijs: kunststof, zeer goedkoop. Het comfort van leder vond ik belangrijker dan de prijs van een kunststof.