Drukplek door Bucas deken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Drukplek door Bucas deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:42

Mijn pony heeft nogal een lastige pasvorm qua dekens. Meestal is de hals te ruim, waardoor de deken achter de schoft zakt of de borstsluiting zit te laag. Nou dacht ik in Bucas eindelijk de ideale deken te hebben gevonden, omdat die hals verder naar voren sluit, dus voor de schoft. Ze heeft hem een aantal maanden gedragen en het viel me al op dat de manen op de rand een beetje wegschuurden, maar niets alarmerends. Nu was ik van de week aan het rijden en toen viel het me opeens op dat het helemaal kaal is, niet zomaar het haar eraf, maar echt helemaal het vel eraf geschuurd, nog net niet open. Ik mag er ook maar amper aanzitten. Ik ben bang dat het een witte plek wordt door drukking.

Ik wil dit in de eerste plaats neerzetten als waarschuwing, maar ik vraag me af wie hier nog meer last van heeft (gehad)? Ik ga sowieso een email sturen naar de paardendrogist, kijken wat zij er van zeggen.

ibikus

Re: Drukplek door Bucas deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:54

Wij hebben een paard bij ons op stal die hetzelfde had,
de eigenaren hebben een dik stuk bont om het schoftdeel heen laten stikken maar de deken kon natuurlijk pas weer op nadat de wond hersteld was. Hij heeft nu nergens meer last van.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 10:07

Ja, misschien ga ik dat dan ook maar doen, ik vind het verder een superfijne deken. Ik had gelukkig nog een "oude" deken liggen, dus die ligt er nu op. Ik vind niet snel iets zielig voor een paard, maar dit toch wel, het moet echt zeer hebben gedaan. Iedere keer dat ik er nu wat opsmeer gaan d'r oren in haar nek en als ik klaar ben schut ze haar hals uit, net zoals ze na het rollen zou doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:14

sja, het blijft gewoon zoeken bij dekens, welke echt goed past bij een paard
wel erg balen dat deze in eerste instantie goed leek te liggen, maar toch zoveel schade aanricht ,

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:52

Ik heb het bij mijn vorige paard ook gehad, maar met een andere deken.
Ik heb toen een andere deken gekocht en toen was het over.

Als je deze deken toch wilt blijven gebruiken omdat 'ie verder goed ligt zou je inderdaad kunnen kiezen om er een dik stuk bont of evt. schuimrubber in te maken, zodat 'ie niet meer knelt in de hals.