Prijs en kwaliteit Forestier springzadels..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Prijs en kwaliteit Forestier springzadels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 15:52

Ik zou graag ervaringen willen weten mbt de Forestier springzadels.
Ik doel dan eigenlijk op kwaliteit tov andere gerenomeerde merken springzadels, de pasvorm, de zit (incl steun bij springen), levensduur, etc...

Ik heb nl altijd al een Forestier of Devoucoux willen hebben, en heb er nu 2 in de peiling.. allebei gebruikt.
Natuurlijk moet ik ze goed nakijken op evt schades en boom (zowel in de lengte als in de breedte), maar zijn er nog extra aandachtpunten bij deze zadels??

malloesje

Re: Prijs en kwaliteit Forestier springzadels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:18

Ik heb voorheen een Forestier gehad en ik vond hem heerlijk zitten. Wel is het een behoorlijk vlak zadel, daar moet je mee overweg kunnen. Mijn zadel had een iets smalle kamer en mijn paard een brede schoft, daarom heb ik gekozen voor een nieuw zadel. En tevens omdat de Forestier erg oud werd. Er kwamen redelijk wat haarscheurtjes in het leer op het zitvlak en bij de kussens.

germie

Re: Prijs en kwaliteit Forestier springzadels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:57

Ik heb een forrestier gehad. De boom was scheef. Het leer sleet erg snel. Doe mij maar gewoon stubben. De zit was goed, maar te zacht.