Heeft iemand ervaring met dit Myler Mullen Barrel bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Heeft iemand ervaring met dit Myler Mullen Barrel bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 17:40

Op dit moment lopen allebei onze pony's op een HH Golden Brass dubbelgebroken bit (zowel ohz als tijdens het mennen) maar ik ben ervan overtuigd dat het beter kan (aan degenen die anti-bit zijn, vraag ik vriendelijk deze uitspraak van mij niet als een 'open deur' te gebruiken Knipoog) en hoor veel positieve verhalen over Myler bitten (en dan vooral de eigenschap van deze bitten die ervoor zorgt dat de delen links en rechts onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen)

Nu sta ik op het punt om dit bit te bestellen (verzendkosten uit Amerika zijn 12 dollar dus dat lijkt prima te doen (zeker met de huidige dollarkoers Lachen )

http://www.horse-rider-etc.com/merchant ... ode=MEDWOH

Dit is de Myler Mullen Barrel, het werkt als enkelgebroken maar onafhankelijke bewegingsmogelijkheden links en rechts...Is er dus druk aan 1 zijde, heeft dit geen effect op de andere zijde (meer info over Myler bitten: http://www.horse-rider-etc.com/tack/bit ... myler.html)

Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met dit specifieke bit?

Dabo

Re: Heeft iemand ervaring met dit Myler Mullen Barrel bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:19

Heel toevallig heb ik dit weekend met dit bit gereden. (geleend van stalgenoot) Of in elk geval een die er precies op lijkt. In de 'mondhoeken' zit een klein streepje koper? kan dat?
Ik heb er dus maar 1x mee gereden maar.. het beviel mij niet zo.
Normaal rij ik met een dubbelgebroken watertrensje met plat tussenstukje. Ook ik had zo het idee dat het 'beter kan'.
Maar ze liep wat zwaar op de hand, en was niet niet echt lekker licht te rijden.
Nu kan het in mijn geval zo zijn dat mijn paardje naar de tandarts moet, die komt ook binnenkort, maar dit was in elk geval mijn eerste indruk van dit bit. Ik vond de D-ringen ook wel belachelijk groot, en moest gaatjes bijprikken in mijn hoofdstel, zodat de bakstukken een gaatje hoger konden.
Succes ermee!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 23:51

Bedankt Dabo....dat van die D ringen is dan dus iets om nog even na te vragen, wij hebben nl. shetlanders dus zou een beetje drastisch zijn als het halve hoofd in beslag genomen wordt door de D-ringen Knipoog

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:34

een myler bit level 2? wie kan me daar iets meer over vertellen??