Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Paashaas schreef:Even serieus, het zadel is op zijn maat gemaakt, en waar het zadel ligt schuurt het ook nergens, het is een paar cm achter het zadel.

Paashaas schreef:Zijn er geen speciale dunne lappen stof of onderleggers die schuurplekken door chabrakken voorkomen?
Een soort grote dweilen ofzo?
)
Yorghos schreef:Lijkt mij ook dat je zadel niet helemaal goed ligt. Als het van voren iets krap ligt, dan krijg je achter wat speling waardoor het wat gaat wippen of schuiven. Dan schijft je shabrak wat mee en krijg je schuurplekjes.
Ook een aangemeten zadel moet af en toe nagekeken worden. Je paard kan spieren opbouwen of juist verliezen waardoor de vorm van zijn rug verandert en het zadel niet meer 100% ligt.
zazoeyou schreef:en ik had het dus alleen van die HH pad,,
Mijn andere dekjes heb ik daar geen enkel probleem mee gehad![]()
Ondanks dat die HH pad heel zacht is aan de onderkant
maar wel functioneel 

en dan maar even poetsen na het rijden, je zadel kan het wel hebben, als het goede kwaliteit is. Yorghos schreef:zazoeyou schreef:en ik had het dus alleen van die HH pad,,
Mijn andere dekjes heb ik daar geen enkel probleem mee gehad![]()
Ondanks dat die HH pad heel zacht is aan de onderkant
Maar die pads zijn best dik en volgens mij ook niet voorgevormd?
Als je een dekje niet goed in de kamer trekt, dan ligt het strak onder het zadel en dat zorgt dan misschien weer voor drukplekken?
,,