Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Voorsingels kunnen voor sommige paarden juist heel fijn uitwerken!VValar schreef:Niet zo generaliseren unamieVoorsingels kunnen voor sommige paarden juist heel fijn uitwerken!
Ursy schreef:Is het niet zo dat wanneer de voorsingel eruit wordt gehaald diens functie ook verdwijnt? Ik zat er namelijk over te denken om dit ook te laten doen bij mijn nieuwe zadel, maar volgens de zadelmaker zou het zadel dan naar voren schuiven.
Ik houd overigens alle mogelijkheden open, een second opinium is nooit weg!
VValar schreef:Informeer er anders maar eens naar bij je zadelmaker. Die van mij staat er echt niet lijnrecht tegenover, zoals jij. En die man heeft er voor geleerd
Maar ben het met je eens dat veel mensen niet weten waar ze over praten. Aangezien mijn zadelmaker toch een bekende is in paardenminnend nederland, vertrouw ik volledig op zijn expertise. VValar schreef:Die 85% schud je volgens mij ook zo maar uit je mouwMaar ben het met je eens dat veel mensen niet weten waar ze over praten. Aangezien mijn zadelmaker toch een bekende is in paardenminnend nederland, vertrouw ik volledig op zijn expertise.
Dus vol overtuiging roepen dat voorsingels bij voorbaat slecht zijn voor elk type paard, en dan je terugval doen op twee zadelmakers die bij jou een keer zijn langs geweest, vind ik nou niet echt spreken van geloofwaardigheid.
Ezmee schreef:Ik heb zoveel ervaring met zadels. Ik kan het zelf ook wel zien dat het aan de voorsingel ligt. Die zit zo strak op z'n schoft dat dat zadel z'n bewegingsvrijheid belemmerd. Nu heb geprobeerd om de voorkant niet strak te singelen en hij liep perfect, dat was gisteren anders toen had ik het aangesingeld en liep hij gewoon slecht. Ik ga er verder niet op in. Ik was wel van plan om een zadelmaker er naar te laten kijken. Ik denk dat de vulling ook niet helemaal juist is.

Ezmee schreef:Het is me volledige duidelijk geworden. Die Voorsingel gaat er volgende week nog uit. Weet iemand een goede zadelmaker die tegen een beetje leuke prijs dat kan herstellen omgv. Zeeland
)
VValar schreef:Ben gisteren naar de Wereldbeker finale dressuur in Indoor Brabant geweest. Heb daar in de finale diverse paarden zien lopen die een zadel met voorsingel hadden. Zó verschrikkelijk slecht is een voorsingel dus![]()
![]()
VValar schreef:Laat me niet lachen. Die paarden krijgen de beste fysio's en ostheopaten over de vloer. En dan gaan verkondigen dat de spieren van die dieren vast of in de knoop zitten. Zo slecht zelfs dat ze er 75% mee kunnen scoren in een Wereldbeker finale. Je verliest een beetje je geloofwaardigheid![]()
![]()
![]()
..zolang ik zelf maar weet dat het zo is