Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
potverdikkie schreef:uh nee, dat ligt toch onder het zadel? dus nee, dat verkleint niet jouw zadel!
Jolliegirl schreef:nee, het verhoogt alleen wat voor jou. meer niet

Jolliegirl schreef:ja... het verklient niet, het verhoogt
ik paste ook een 18 inch zadel wat héérlijk zat, en stelde deze vraga ook aan de zadelmaakster, helaas zei ze dat het niets hielp
potverdikkie schreef:oke, dan heb ik ook weer wat geleerd, ik zou denken namelijk van wel als het op het zadel ligt.......
Jolliegirl schreef:gelof me, het heetf géén nut.. je kunt alleen wat hoger te zitten en voor je gevoel wat krapper (als dat je helpt kan het natuurlijk wel) maar de aantal cm's blijven echt hetzelfde

Jolliegirl schreef:mja het veranderd niets, alleen voor je gevoel mischien aangezien je op een bontje zoiezo steviger zit
voor langere tijd zal ik toch een ander zadel aanraden... maargoed voor het beleren is dit nu natuurlijk onzin.. als dit past.
Kaka schreef:Probeer gewoon zo'n kunstof bontje. Is niet erg mooi en ook niet erg slijtvast, maar mijn ervaring is wel dat er een stuk steviger mee zit, hoewel ik niet vind dat het de zitting echt kleiner maakt. Je hebt er wat meer grip mee en ik denk dat dat jouw voornaamste probleem is. Ter zijner tijd kun je alsnog naar een ander zadel gaan kijken, maar als dit op je paard past, lijkt dat me op dit moment even belangrijker. Een ander zadel is pas handig als ze een beetje in vorm komen.
Kaka schreef:Volgens mij gewoon bij de gemiddelde ruitersportwinkel te koop, zo'n bontje, kosten volgens mij ook niet heel veel.
potverdikkie schreef:hi, ik heb er ooit eens mee gereden, maar vond het niet prettig, zat niet stabiel, en bij een wegstuif reactie van het paard gleed het bontje weg, en lag ik op de grond haha. Dus voor mij niet meer.