Beschadigingen zadel door kattennagels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hobby

Beschadigingen zadel door kattennagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 14:29

Ik ontdekte net dat mijn katten zich de afgelopen weken flink hebben uitgeleefd op mijn nieuwe Ainsley-zadel. Blijkbaar vonden ze het nodig om mijn zadel als krabpaal te gebruiken. Ondanks dat ik mijn zadel had afgedekt, kwamen de kattennagels er dwars doorheen, waardoor ik nu een compleet bekrast zadel heb. Ik heb een donkerbruin zadel en ik heb het net met zadelzeep (Belvoir) en ledergel (Rapide) bewerkt. Nu zijn de krassen in ieder geval een beetje bijgekleurd, maar het reliëf blijft natuurlijk zichtbaar. Heeft iemand toevallig nog tips? (aan de kattennagels wordt gewerkt Clown )

elizahbep

Re: Beschadigingen zadel door kattennagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:47

omg!!!!
wat zonde!
ik weet helaas niet,maar heeeeeeel veel succes er mee
elizah

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:53

je zadel beter opbergen de volgende keer....
dit kan je verwachten met loslopende katten...

Zonde

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 09:29

Ik had het zadel goed afgedekt en had niet verwacht dat de kattennagels hier nog doorheen zouden komen. Bovendien hangt mijn andere zadel al vier jaar onbeschadigd in dezelfde schuur. Ik had dit helaas niet zien aankomen. Ik krijg nu wel eindelijk een zadelkast...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:15

Hobby schreef:
Ik ontdekte net dat mijn katten zich de afgelopen weken flink hebben uitgeleefd op mijn nieuwe Ainsley-zadel. Blijkbaar vonden ze het nodig om mijn zadel als krabpaal te gebruiken. Ondanks dat ik mijn zadel had afgedekt, kwamen de kattennagels er dwars doorheen, waardoor ik nu een compleet bekrast zadel heb. Ik heb een donkerbruin zadel en ik heb het net met zadelzeep (Belvoir) en ledergel (Rapide) bewerkt. Nu zijn de krassen in ieder geval een beetje bijgekleurd, maar het reliëf blijft natuurlijk zichtbaar. Heeft iemand toevallig nog tips? (aan de kattennagels wordt gewerkt Clown )

Ik denk dat er weinig aan te doen is.
Je hebt het al gepoetst.
Beschadigingen kan je wat vervagen met poetsen, maar het helemaal wegkrijgen helaas.

roosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:21

iid je kan een hoop wegpoetsen en wat opvullen maar komt na gebruik net zo hard weer terug,zonde...

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:24

Boos! jemig zeg ik zou die kat echt zn nek om hebben gedraaid!!!
pff tja wat kun je dr aan doen vrij weinig... denk misschien naar de zadelmaker gaan en vragen naar leerverf ofzo? dan kun je de krassen bijwerken zodat ze weer echt de zelfde kleur hebben als t zadel, dan valt t iets minder op...

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:26

"Het ligt eraan waar het zadel is bekrast maar de zitting kun je vervangen door nieuwe HEEL leer. Vraag je zadelmaker eens naar informatie Lachen

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 10:16

Het zadel is nu inmiddels een paar keer gepoetst en ik moet zeggen dat de krassen redelijk zijn bijgetrokken. Alleen bij een bepaalde lichtval kun je een aantal krassen nog zien.

Ik vond het erg knap van mezelf dat ik alleen een paar keer gevloekt heb. Vroeger zou ik anders gereageerd hebben Bloos . Ik heb vier katten, dus ik weet niet wie de boosdoener is geweest...
Mijn vriend voelde zich erg schuldig, omdat ik het zadel van hem daar moest opbergen. Hij bood mij meteen een nieuw zadel aan, maar daarvoor vind ik de beschadigingen niet erg genoeg. Als ik erop zit, ziet niemand het (als ik het er niet bij zeg, ziet nu trouwens ook bijna niemand het) en de nagels zijn nergens geheel door het leer gegaan.
In ieder geval erg bedankt voor het meedenken!