Ik had een vraagje, mijn Verzorghafje heeft aardig dikke & niet erg lange benen. Cob past wel kwa hoogte, maar niet in de omvang. En full is té lang, dus dat loopt ook niet errug lekker. Wat kan ik het beste doen.
Mijn paarden vallen ook tussen cob en full in wat beenbescherming (en de rest... ) betreft. Ik heb nu peesbeschermers maat M van Veredus en die passen heel mooi!
dat probleem heb ik ook met mijn haf. ik gebruik nu cob peesjes met van dat klittenband dat je doorsteekt en terugslaat ( zie foto taxatietopic) en die zitten perfect! succes
Zoals ik het begrepen heb is Cob voor paarden (langere benen maar dun - zoals volbloeden). Verder heb je nog S, M, L. M is vergelijkbaar met Cob maar iets korter. Dat zou jij dus moeten proberen.
Natuurlijk kunnen merken onderling wel verschillen. En de maatnamen zijn wellicht bij andere merken weer anders.
Dat probleem heb ik dus ook met 1 van mijn paarden. Cob is niet breed genoeg en full is te hoog. Echter is dit paard een volbloed en geen koudbloed. Ik rij nu met peeskappen omdat die niet rondom gaan, en dit werkt prima. Mijn paard maait, dus trapt niet van achter aan maar van opzij.
Ik heb een KWPN-er met een vrij kort pijpbeen en liep dus ook tegen 't probleem aan.
Ik heb nu Eskadron Flexisoft...
... en Lamicell Pro.
Het voordeel van deze peesbeschermers is dat ze aan de bovenkant een soepele zone hebben. De Lamicell (zijn in principe hetzelfde als 't model van BR. HKM en Norton alleen hebben ze een ander merkje) vallen iets kleiner.