Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

_karin_ schreef:Ik heb wel een keer geprobeerd te springen met een van mijn Anky's onder een Wintec500 Veelzijdigheidszadel, maar dit was geen succes. De pad ging wat drukken op de schoft (niet voorgevormd, dan krijg je dat gewoon sneller) en ik vond hem simpelweg te 'strak' liggen. Niet ideaal voor de bewegingsvrijheid van je paard lijkt me.
Scum schreef:Ze passen niet goed onder een springzadel, omdat het dressuurdekjes zijn. Bovendien zijn ze niet voorgevormd naar de rug. Ze lijken mij dus niet zo geschikt om mee te gaan springen.

patjelisa schreef:_karin_ schreef:Ik heb wel een keer geprobeerd te springen met een van mijn Anky's onder een Wintec500 Veelzijdigheidszadel, maar dit was geen succes. De pad ging wat drukken op de schoft (niet voorgevormd, dan krijg je dat gewoon sneller) en ik vond hem simpelweg te 'strak' liggen. Niet ideaal voor de bewegingsvrijheid van je paard lijkt me.
Dekje goed in de kamer leggen.

Alytje schreef:Ik spring veel en heb sinds kort een Anky pad. Ik heb hem onder mijn springzadel liggen, past prima. Door de korte zweetbladen van een springzadel kun je het dekje goed omhoog trekken in de kamer, ik vraag me af hoe dat moet met een dressuurzadel, want dan is de pad te kort voor de zweetbladen lijkt mij?
Of hij goed blijft liggen met springen kan ik nog niet zeggen, ik heb er alleen maar een paar sprongetjes mee gemaakt en dat ging goed.