Wie heeft ervaring met een David de Whispelaere dressuurzade

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friesabella

Wie heeft ervaring met een David de Whispelaere dressuurzade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 08:56

Ik heb een Friese merrie met een diepe weke rug en ben op zoek naar een goed passend zadel.
Op aanraden heb ik een David de Wispelare zadel gepast (Via Inge Zwan van Equestor)
Het lag goed, maar ik zelf vond het behoorlijk gedwongen zitten, mijn bekken voelde ik nogal kantelen.
Ik heb zelf artrose en fibromyalgie, wat het allemaal niet makkelijker maakt

Is dit gevoel bekend ? En zo ja, is dit een tijdelijk probleem?

Op dit moment heb ik een leenzadel erop liggen via Equestor, een Heather Moffet boomloos, de Fhoenix.
Zit erg lekker, maar ik twijfel of het geschikt is op de langere termijn.
Ik kan dus kiezen uit het boomzadel of de Fhoenix.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

ankem

Re: Wie heeft ervaring met een David de Whispelaere dressuurzade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:33

Ik herken je probleem. Ik ben door ong. dezelfde klachten heel lang op zoek geweest naar een zadel voor mijn Fries. Ik ben terecht gekomen bij een Barnsby Kanter. Dat zadel heeft een vlakkere zit, niet gedwongen. Die is nu in bestelling.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:14

Ook een een fybromyalgie patiënte medl zich.

Ik heb een barefoot dressuur uitvoering, daar stap ik alleen mee.
En ik heb een boom dressuurzadel, de passier Antares met ps boom, zonder wrongen, zonder diepe zit.
Ik heb de Wispelare ook op mijn paard gehad en ik voelde gelijk mijn bekken in protest komen. Koop alsjeblieft geen zadel wat je in een houding dwingt daar krijgen zowel jij als je paard last van. Jij omdat het je gaat dwingen in een houding en je paard omdat jij raar gaat zitten.
Ik heb een dravermerrie met een zogenaamde karperrug en er alles van a tot z van a merken zadels op haar rug gehad. Deze Passier met de houten verende boom bevalt ons beide erg goed!!!

friesabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 19:19

lvanbattum schreef:
Ook een een fybromyalgie patiënte medl zich.

Ik heb een barefoot dressuur uitvoering, daar stap ik alleen mee.
En ik heb een boom dressuurzadel, de passier Antares met ps boom, zonder wrongen, zonder diepe zit.
Ik heb de Wispelare ook op mijn paard gehad en ik voelde gelijk mijn bekken in protest komen. Koop alsjeblieft geen zadel wat je in een houding dwingt daar krijgen zowel jij als je paard last van. Jij omdat het je gaat dwingen in een houding en je paard omdat jij raar gaat zitten.
Ik heb een dravermerrie met een zogenaamde karperrug en er alles van a tot z van a merken zadels op haar rug gehad. Deze Passier met de houten verende boom bevalt ons beide erg goed!!!

De Barefoot dressuur had ik ook, maar mijn paard liep er totaal niet onder.
Daarna na veel passen en meten een county competitor gekocht.
nu blijkt dit na 5 maanden, en 2 x behandeling door een osteopaat (martin v d Dungen) ook helemaal niet meer te passen.
Zuur paard en tegen de hand.

Wel herkenbaar dus, dat jij ook je bekken voelde protesteren in de de Whispelaere.

Dus nu de Haether Moffet uitproberen.
Die heeft geen echt gedwongen zit, meer dat ik twijfel of ie geschikt is voor mijn paard.
Anders maar weer de zadelpasser langs laten komen.
Wel een gedoe om een passend zadel te vinden!

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:37

Mijn paard had zo`n zadel angst dat dat voor ons de redding is geweest. En ze had atrofie van de spieren op haar schoft. Godzijdank is het goed gekomen dankzij vele stapuurtjes met de Barefoot. Na lang zoeken en echt vele zadels van allerlei merken (Kieffer, euroriding, stubben, prestige, kn, schumacher,wintec cair, equestor zadels in zowel veelzijdigheid als dressuur) uit gekomen op dit zadel. En ik ben er zo gelukkig mee.
Wat ik heel erg had op de Wisperlaere was dat ik mijn bekken voelde blokkeren en mijn heupen gingen knakken wat resulteerde in een heftig rodeo-end paard.