Mijn paard heeft echt last van haar rug en ribben. Hier is de osteopaat al voor geweest en die stelde deze conclusie. Alles zat gewoon vast. Dit is dnek ik nu ruim een maand geleden en ik merk nog niet heel veel verschil. Ik ben weer gaan rijden maar ze is zo gespannen en is echt de TL lichten aan t plafond aan het tellen. En ik denk niet dat dit zo geod is voor haar rug maar dat weet ik verder niet. Ze is gewoon erg gespannen met rijden.
Ik rijd boomloos en de osteo advieseerde mij om de voorpommel eventjes er uit te halen omdat ze ook pijn aan haar schoft had. ik heb deze er ondertussen weer ingedaan want het is een boomloos zadel en het schuift verschrikkelijk bij mij zonder de pommel. Mijn vraag is: Is het extra belastend voor haar rug dat zadel? Ik heb dit zadel aangeschaft omdat ik dit beter aan kan singelen (ze heeft singeldwang, niet te zuinig) en mijn wintec begon heel erg te klapperen. Wat denken jullie? Beter een goed boomzadel of toch het boomloze zadel?
als ik haar naar de grond laat buigen loopt ze achteruit omdat ze zoooo graag het snoepje wil hebben haha
dankjewel voor je tips!
Ik kom gelukkig geen drukplekken tegen maar ik twijfel of het zadel niet op haar ruggengraad ligt, ik kan dat niet goed controleren omdat haar rug iedere keer nat van zweet is. ik heb een barefoot met grandeurpad, dus inlages er in. heb je ook extra dikke inlages? want ik kreeg deze inlages er al bijna niet in