[WN] welk bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

welk bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 08:04

Graag wil ik bij mijn verzorgpaard een westernhoofdstelletje met westernbitje aanschaffen mede voor de buitenritten ( ik rij boomloos en voornamelijk voor plezier /recreatief/westernmatig, lichte training)

de merrie is zeer fel en sterk en bitloos was totaal geen succes en gewoon trens dramt ze kompleet doorheen terwijl als ze haar tiedemann bit in heeft ik geeneens de teugels hoef aan te nemen en zo weg kan rijden Verward
(buiten is ze wel wat sterker op de hand)

nou is de vraag...welk bit dan?
ik zou graag iets "zachter" willen maar ook geen ongelukken krijgen

aangezien ik niet echt thuis en in de westernbitten wou ik graag hier wat meer info over hoe en wat
ik hoop dat jullie mij goed kunnen informeren Haha!

edit: overigens zit ik ook aan een Shack te denken aangezien de ervaring met hack bij mijn felle arabier zeer goed was! dus misschien hebben mensen daar ervaring mee?

Anoniem

Re: welk bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:04

If it ain't broke, don't fix it.
Waarom switchen als je paard op een Thiedemann fijn te rijden is?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:06

Ik zou ook de Thiedemann houden als dat goed gaat Ja

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:40

Helemaal met Sonja eens! Gewoon doorgaan op de Thiedemann, met dat bit gaat het toch goed? Lachen

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:03

vind ik ook en het is beter zacht te rijden op een zwaarder bit als hard te rijden op een 'zacht bit'

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 15:35

oke duidelijk Haha!

nou meer omdat ik zelf graag een westernhoofdstelletje wil en dan telkens het bit moet overzetten(en heeft erg lastige sluitingen) of dus dezelfde tiedemann kopen....
eigen zadeltje heb ik ook al gekocht voor haar en de eigenaar keurt dit overigens ook goed hoor....
en het paardje reageerd er zeer plezierig op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:40

Dan zou ik lekker nog zo'n bitje erbij kopen, en dat in m'n mooie westernhoofdstelletje hangen!
Veel plezier met je westernoutfit!