Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Meetje22 schreef:Alleen die rubbers over die ringen krijgen is al een ramp.
Zelfs als je ze in gekookt water hebt gelegd en ze er bloedheet omheen probeert te trekken.
Daarnaast beschadigen ze vaker meer dan dat ze goed doen.
Een versleten rubber maakt de mondhoeken juist kapot en aangezien die dingen vaak op maneges niet goed worden gecontroleerd zie je het daar meer.
Maar ja een goed passend bit schijnt duur te zijn
Ze dienen niet alleen om het bit kleiner te maken hoor.. 

Somebitch schreef:Ze dienen er ook voor dat je het bit niet door de mond trekt hoor.

Ik snap dus eigenlijk niet dat zoveel mensen met een watertrens kunnen rijden zonder rubberen bitringen
RedPassion schreef:Somebitch schreef:Ze dienen er ook voor dat je het bit niet door de mond trekt hoor.
Ik vraag me af wat je dan wel niet moet uithalen om een bit door de mond te trekken....
Somebitch schreef:Heel makkelijk hoor trekken.
RedPassion schreef:Somebitch schreef:Heel makkelijk hoor trekken.
Dat hoor je dus ook niet te doen. Maar zelfs als je paard zelf schrikt en dus per ongeluk een ruk aan het bit krijgt moet je het volgens mij wel heel bont maken om het bit door de mond te trekken.
Somebitch schreef:^^ Ik praat hier over beginners hoor.. Dus iedere beginner die iets wat streng is in de hand of trekt aan de teugels omdat hij eranders afvalt moet maar stoppen.