Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lenneke_ schreef:Ik versta bitten met hefboomwerking onder scherp.
Maar een enkel gebroken trens vind ik ook geen fijn bit, door het notenkraker effect en het prikken in het gehemelte.
fanny_loverr schreef:ik vind dat de meeste bitten scherp inwerken.
In mijn ogen zijn de enige bitten die niet scherp zijn; dubbel gebroken trens en ongebroken trens.
De rest van de bitten is in mijn ogen scherp.

runningkawa schreef:Idd bitten met een hefboom.
Maar ook een enkelgebroken trens zal ik niet snel uit de kast halen, beter gezegt, dat ding ligt er al heel lang te verstoffen.
Een dubbelgebroken en ongebroken trens zijn beide zacht.
Verder goed kijken naar de mond, past daar een dik bit wel in?
Of beter een wat dunnere versie?
Verder wil ik nooit 2 verschillende metalen in de mond hebben, dus niet iets als een rolletjes bit of dubbelgebroken met een ander soort tussenstuk.

Lenneke_ schreef:Anouar loopt op een dikker bit echt niet beter
Ik rij hem met een myler bit, die is echt heel dun, maar Anouar loopt er stukken beter mee, veel rustiger in de aanleuning

Emilia schreef:Ik heb weleens het verhaal gehoord dat bij paarden die een kleine mond hebben, dunnere bitten juist fijner zijn. Dan hebben ze er niet zoveel in.
Hoe zit het eigenlijk met rubber? De ene zegt dat rubber juist heel scherp is en dan andere zegt juist dat rubber zacht is.
suleilitha schreef:Emilia schreef:Ik heb weleens het verhaal gehoord dat bij paarden die een kleine mond hebben, dunnere bitten juist fijner zijn. Dan hebben ze er niet zoveel in.
Hoe zit het eigenlijk met rubber? De ene zegt dat rubber juist heel scherp is en dan andere zegt juist dat rubber zacht is.
Rubber is verschrikkelijk, nooit aan beginnen.