Bontje of gelpad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meggieee

Bontje of gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 09:25

Heehee,

Kiwan, mn paardje. Heeft niet echt serieus schuurplekken, maar meer een beetjet kale plekjes op zn rug. Dus ik wil dit zo snel mogelijk verhelpen. Maar wat kan ik dan beter nemen voor onder het zadel, een bontje of een gelpad?

x. Meggie

Mirte_

Re: Bontje of gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:58

Ik heb er persoonlijk geen verstand van, maar als je schuurplekken hebt, kan je beter eerst eens kijken wat er met je zadel of zadeldekje aan de hand is.
Zelf heb ik een bontje, maar een gelpad werkt naar mijn mening evengoed.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:58

Ik ga mee met Mirte_ Bloos
Een bontje of een gelpad zal hier niet tegen helpen.. Scheve mond

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:00

Bij mijn paard schuren veel dekjes, omdat de dekjes krimpen in de was (moeders Knipoog ) komt omgeslagen rand aan de onderkant nét onder het zadel terecht.

Je moet je dekjes maar even nakijken aan de onderkant, of dit geen 'scherpe' randjes heeft...

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:03

Mijn paard had dat vorig jaar ook aan het einde van de winter.. Kwam door het verharen en de schuring van dekens en dekjes.. Was net zo'n plek als sommige paarden op hun boeg hebben door de dekens..

Ik heb deze winter een bontje op zn rug gelegd, zegmaar onder het shabrak en daar is het wel veel minder van geworden..

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:08

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:16

zijn het ook harde bultjes?? mijn paard had dit ook wat bleek drukplekken van het zadel....deze plekjes werden ook kaal..
maar het kan ook het bovenstaande zijn van een dekje ...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:58