Ervaring met een Fryzo zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam79

Ervaring met een Fryzo zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 10:40

Ik denk erover om voor mijn grote barokke Fries (ze is 1.68 en van het oude type)
een ander zadel te kopen. Ik heb op dit moment een Kieffer Wien van ongeveer 22 jaar oud.
Zit niet altijd even lekker meer en ik heb het idee dat na het rijden tijdens de dracht van een
groot hengstenveulen het zadel een beetje slap is geworden. Tijd voor wat nieuws dus... Haha!

Maar wat al uit het onderwerp wan dit topic blijkt: wat zijn jullie ervaringen met een Fryzo zadel?
Zijn te koop bij Tweespan ruitersport Boornbergum. Wat voor model gaat het dan om en wat vinden jullie ervan.

Ik ben erg benieuwd naar de reacties! Pling

inkepink

Re: Ervaring met een Fryzo zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:58

ik denk dat de reacties erg wisselend zullen zijn.
Zelf heb ik korte tijd gereden op de legacy maar voor mij is de zit te diep en gesloten, de wrong te groot voor mijn dikke pootjes en de zweetbladen te lang en te groot.
Een stalgenoot echter vind het zadel geweldig!!! zij is dan ook een stuk langer en slanker dan ik.
Wel is de pasvorm op een fries vrij goed al vind ik de kussen wat lang doorlopen, waardoor het zadel op een kort gebouwde fries snel te lang is.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:13

hoi!
wij hebben ook heel veel moeite gehad om een goed passend zadel voor onze friezen te vinden..
de ene heeft geen schoft, en mijn paard heeft een ronde (en slappe) rug...
over een fryso zal je idd verschillende berichten krijgen, omdat het een zadel is met lange zweetbladen.
wij zijn zelf uitgekomen bij een Kentaur zadel, mooie brede boom en lange brede kussens!
en het zit heerlijk!
veel succes met je zadel zoektocht!

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:46

Je kan de zoekmachine gebruiken, zijn vast heel veel topics over te vinden! Ik heb zelf ook een Fryso voor mijn Fries en vind het erg lekker rijden. Maar dat is bij iedereen anders. Lachen

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:51

Ik heb er twee. De legacy heb ik jaren gehad die zit wel lekker maar idd erg gedwongen. Ik heb nu de fryso vision, die heeft helemaal geen gedwongen zit en is heel anders van vorm maar zit ook erg lekker. Ook heb ik de fryso lux, persoonlijk is dat toch wel mn favoriet, die zit echt heerlijk! En past ook perfect op mn superronde friese merrie (boommaat 5!)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:53

Ik heb ook een fryso zadel! Ik zit zelf heerlijk alleen Wonerland vind hem niet z heerlijk. De kussens lopen idd te ver door naar achter. En mijn zadel ligt wat te veel achterover waardoor ik te ver uit het zadel moe komen met lichtrijden. Verder ben ik tevreden! is dus meer een kwestie van niet helemaal goed passen!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:56

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:34

Ik heb de Fryso Profile en m'n moeder de Legacy, en we zijn er super tevreden over! Ze liggen erg goed, en zitten ook lekker. Ja

@ minnie_muis: dan kan je ze een keer bellen om je zadel op te vullen, of juist er wat uit te halen. Knipoog

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 09:18

Toch uiteindelijk een keus gemaakt;

Afgelopen donderdag is Sybren Minkema van Tweespan Ruitersport langs geweest
om zadels te passen. De keus is gevallen op een Fryzo Legacy Classic.
Goede begeleiding en duidelijke uitleg wat past en wat minder mooi is.

Past perfect en Marije loopt super!