Goede longeersingel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Goede longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 12:09

Ik ben op zoek naar een goede leren longeersingel.

Wie heeft ervaring met de verschillende merken en wat bevalt je goed? En degene die je zo goed bevalt waar is die verkrijgbaar? Foto's?

En natuurlijk degene die een mooie 2e handse heeft mag ook PB'en Haha! .

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Romyv

Re: Goede longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:57

Het is een beetje afhankelijk van wat je ermee wilt doen! Wanneer je werkt met bv. dubbeleln lijnen, stieken, pessoateugels oid. is het raadzaam een lederen singel met veel ringen te nemen zodat je alle vrjiheid heb de hulpteugels juist in te stellen. Wanneer je gewoon eens in de zoveel tijd iets eenvoudigs gaat slingeren is een koortsingel wel voldoende..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 13:33

Nee, een gewone is niet goed genoeg, er wordt niet geslingerd Haha! .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 13:34

Ik zit ook met name even met de 'singel', dus het gedeelte onder de buik. De ringen is het probleem niet zo, had ik natuurlijk ook even moeten zeggen. Ik wil een confortabele singel, zodat ik geen singeldrukkingen krijg. Dat is bij mijn oude namelijk wel het geval.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:45

Herkenbaar, daarom heb ik een "gewone" leren singel met ring in het midden gekocht.
De singel is glad (geen naden) en van zacht leer. Ik geloof van BR. Ik dacht dat ik er zo'n 90 euro voor heb betaald (gebruik ik ook met rijden).

Nog gefeliciteerd met de mooie plaats op het NK!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 10:58

Dank je wel!

Ik zat ook al aan een losse singel te denken inderdaad. Ik ga eens kijken of ik zoiets op de kop kan tikken Haha! .

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:00

ik heb er nog een liggen van kieffer haast nooit gebruikt. als je interesse heb kun je wel een pb sturen.
het is er zo een met allemaal van die ringetjes eraan.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:31

Dan nog een vraagje over een voor mij GOEDE longeersingel: zijn er singels waarbij er meer schoftvrijheid is?
Ik kan namelijk alleen maar singels vinden met die mini kussentjes, maar daar kan ik niet mee longeren, omdat mijn paard daar een te hoge schoft voor heeft.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:57

Misschien een vreemde tip, kijk eventueel naar een anti-rol singel.
Ziet er misschien vreemd uit, maar die heeft wel flinke kussens (en vaak ook een paar ringen en anders de zadelmaker even lief aankijken voor het plaatsen van extra ringen).

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:11

Wij hebben o.a. zo'n soort singel, helemaal van leer:
Afbeelding
Die vind ik redelijk fijn, enig nadeel hieraan vind ik dat je er niet een gewone dressuursingel aan kan zetten. Ook liepen mijn paarden zich stuk op die hoekjes onderaan het schoftje, die heb ik nu heel goed ingevet en rond gebogen, dat gaat nu wel goed.

Met die kunststof longeersingels heb je dat probleem niet zo snel, alleen die zijn zo slap, ze schuiven sneller en de meeste hebben geen kussens om de ruggegraat vrij te houden.
Ook hebben ze vaak nog van die irritante stale ringetjes om de gaten in de singelstoten. Die ben je zo kwijt en dan scheurt het nylon heel snel in.

Kortom, ik ben er zelf ook niet helemaal uit welke nou echt ideaal is maar misschien heb je wat aan mijn ervaringen bij het maken van je beslissing. Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 12:34

Dank Sjuim! Zit door omstandigeheden vandaag thuis, dus ga zo eens even bij het Drunen's Ruiterhuis neuzen. Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:45

@Arnyek: dat is inderdaad een slim idee! Ik heb gister al bij de ruitersportzaak hier in de buurt zitten neuzen en inderdaad al gekeken naar die anti-rol singels, maarja, ik had er niet aan gedacht om er ringetjes aan te laten maken! Bedankt!