Aangezien mijn pony een nieuwe bijrijdster heeft welke een stuk smaller dan mij is, ben ik aan het kijken voor een nieuw zadel. Dit heeft nog totaal geen haast, maar toch wou ik graag alvast weten welke inchmaat overeen komt met maat 164 in kleding?
Waarschijnlijk een 16,5-17 inch,als ze erg lang is kun je een 1/2 inchmaar groter nodig hebben mijn KN is 16 3/4 inch en daar pas ik met gemak in,ik heb maat 34-36
Het heeft niks te maken met kledingmaat of leeftijd. Meer met wat zij lekker vind zitten en wat de "dikte" is van haar kont. Als het een heel smal meisje is die nog niet in de breedte is gegroeid zou ze waarschijnlijk zelfs in een 15 of 16 inch passen. Anders moet er gewoon een zadelmaker komen zodat ze in verschillende zadels kan zitten en dan de lekkerste nemen.
De vuistregel is een horizontale platte hand achter je bil. Dus Gewoon achter je leggen en kijken!
Het heeft niks te maken met kledingmaat of leeftijd. Meer met wat zij lekker vind zitten en wat de "dikte" is van haar kont.
hele belangrijke naast broeksmaat (en dus bips afmetingen) is de bovenbenlengte iemand met een heel klein achterwerk past kwa kont misschien in een 16 inch maar met hele lange bovenbenen, zul je toch een groter maatje moeten hebben je wil je knieen over het algemeen toch op het zadel kwijt, niet ervoor
Even nog een toevoeging op de rest van de tips: Per merk en type zadel wil de inch maat ook nog wel eens verschillen. Dit komt o.a. door de diepte van de zit, vorm van de boometc. Dus let daar ook op bij aankoop van een zadel.