ik wil jullie graag een vraag/idee/hersenspinsel voorleggen waar ik al een tijdje mee stoei,
Ik rij in een les met 3 andere mensen en iedereen rij iedere week op hetzelfde paard, wat ik persoonlijk een groot voordeel vindt omdat je dan de kans krijgt om een band op te
bouwen. Ik rij een les op maandagavond en ben van plan nog meer te gaan rijden indien mogelijk.
Ik rij een hengst genaamd Frits en ik begin nu langzaam mn eigen spulletjes aan te schaffen en daaruit komt mijn vraag voort.
Hij rijdt met een Westernzadel dus daar begin ik niet aan om die zelf aan te schaffen maar ik erger me iedere week weer aan het hoofdstel omdat dat slecht onderhouden is. De riempjes zijn onmogelijk stug en daarmee dus zeer lastig vast en los te krijgen! Daarnaast zijn ook de teugels me een tikkie te stug.
Om deze redenen overweeg ik een eigen hoofdstel aan te schaffen, gewoon simpel geen fratsen (of mss een beetje
) zodat ik niet 2x een kwartier bezig ben met die vervelende riempjes los en vast te krijgen en gewoon lekker met mn eigen stel kan rijden! Ik zou graag horen wat jullie in mijn situatie zouden doen!
Bedankt alvast voor de reacties