Afgelopen week dacht ik: laat ik eens creatief doen met de naaimachine. Ik vind mooie dekjes altijd vreselijk duur, en dan zijn ze meestal ook nog eens erg dun (wat ik het belangrijkste vind - ze moeten onregelmatigheden enzo opvangen). Daarom heb ik zelf een dekje in elkaar gezet van een oud gordijn, gevoerd met een dubbelgevouwen dekbed. Niet om mooi te laten zijn, maar gewoon om te zien of het uberhaupt zou werken, en hoe het eruit zou zien.
Ik vond het erg leuk om te doen, en zou het wel meer willen doen. Daarom was mijn vraag: zijn er mensen die interesse zouden hebben in zo'n dekje? Uiteraard met een stof naar keuze?
In dit topic staat het dekje. Let dus niet op de stof - dat was een oud gordijn. [HAW] Julia (met uniek dekje :P) - filmpje! Reacties op het topic zijn ook leuk
.Edit: dunne dekjes kan natuurlijk ook
. Dan gaat het dekbed niet dubbel en wordt het overal dichtgestikt.
Maar dan heb je wel het nadeel dat het dikker is op plekken waar amper druk op komt (waardoor het zadel kan gaan knellen)
Niet slecht bedoelt, maar ik ben hier de laatste tijd nogal op gefixeerd omdat het paard dat ik rij door een toch nog slecht liggend zadel nu last heeft van zijn rug. Wees er wel van bewust dat elk klein foutje in een zadel grote gevolgen kan hebben voor het rug van een paard. Dit soort dingen kun je nooit en te nimmer opvangen met dekjes of onderleggers. Je hebt wel speciale onderleggers hiervoor maar in mijn ogen moet je daarvoor eerst met een zadelpasser in overleg gaan en niet zelf gaan lopen prutsen.