ervaringen wintec zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shera

ervaringen wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 22:18

Wie heeft er ervaring met zadels van wintec? Hoe voldoet de verwisselbare boom, hoe is de zit en hoe liggen deze zadels over het algemeen.
Ik wil een ander zadel voor onze pony, vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.

Dabo

Re: ervaringen wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:11

Er zijn al een aantal topics geweest over de Wintec, misschien moet je de zoekfunctie even gebruiken?
Ik heb zelf een wintec 500 dressuur, en die bevalt mij uitstekend. Boom is al 2x verwisseld (eerst naar smal, toen ik hem net had, en later weer naar de zwarte boom, toen mijn merrie breder was geworden)
Ik zit er ook prima in, niet gedwongen. Kwaliteit vind ik ook prima, lekker makkelijk ook in het onderhoud.
Ik heb er wel andere kniewrongen op 'geplakt', want die standaard wrongen vind ik toch wat te weinig!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:22

Zoek eens met de zoekfunctie, hier zul je veel info over kunnen vinden.

Ik heb zelf ook een Wintec gehad, een 500 VHZ. Opzich een prima zadel met een goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Het wisselen van de boom gaat erg makkelijk. Daarnaast is het zadel lekker licht en makkelijk in het onderhoud.
Een groot nadeel vond ik de harde zit, ik reed mezelf erg makkelijk open op het zadel. Met een seatsaver was dit echter makkelijk te verhelpen.

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:01

Mijn verzorgpaard heeft ook een wintec en die zit heel erg lekker.
Gewoon een fijn zadel en die gaat ook nog erg lang mee. Lachen

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:13

ik had de wintec 500 vzh(als ik het oed heb) en ik was er niet zo tevreden over,wel makkelijk in het onderhoud,licht etc. maar ik vond hem totaal niet lekker zitten.Nu heb ik een euroriding en die bevalt me prima,fijne diepe zit,flinke kniewrong.Maar als je dat niet nodig hebt,is een wintec wel een goede keuze

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:44

Ik heb een spring, vzh en een dressuur Haha!. Mijn dressuur ben ik echt fan van aangezien ik een kleine inch maat nodig heb maar mijn paard een brede boom. Ik zit er lekker stevig in en erg gemakkelijk in onderhoud. Mijn springzadel ben ik ook erg tevreden over, zelfde problemen had ik met de maten, dus heb ik hier voor gekozen. Je zit er lekker stabiel in en hebt genoeg steun van de wrongen achter en voor, wat wel even wennen was is de platte zitting maar dat is nou eenmaal springen Knipoog. De VZH is te koop, ik ben niet zo fan van het suede verder ook een prima zadel.

enige nadeel vind ik dat het zo zweterig is in de zomer Vork , daarom heb ik standaard een rijbroek met veel katoen erin en een boxer aan.

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:19

Ik heb lang geleden ook een Wintec gehad. Dressuur. Heerlijk zadel vond ik het, zat er goed en fijn op.
Op een gegeven moment begon het wel wat te verslijten, maar het was al een tweede hands, en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe oud het zadel toen was, maar wel al een flink aantal jaar. Lachen

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:24

Wij hebben een Wintec 2000. Zeer goed van kwaliteit en blijft lang mooi. Fijn zadel. We hebben ook de boom al eens verwisseld en dat gaat ook heel goed.

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:20

ik heb ook een wintec 2000 gehad, beviel zeer goed lekker zacht en ik bleef mooi zitten als ik ging springen dat beviel dus ook goed,
maar ik kreeg een nieuw paard en die had een gevoelige rug, de kussen van de wintec zijn over het algemeen vrij hard, dus ik ben wel erg teverden over het zadel maar als je een paard hebt met een gevoelige rug zou ik ze nniet aanraden Clown
ik oop dat je hier wat aan hebt

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 20:36

hoe onderhouden jullie het zadel? is daar speciaal spul voor?

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:59

ja er is speciaale shampoo voor maar je kan het zadel ook gewoon afnemen met een vochtig doekje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:02

Ik ben gek op de wintec! Ben begonnen met een wintec, daarna leer (vond ik te zwaar en lastig qua onderhoud aangezien de stal omringt is door blubber en geen bak) en nu weer wintec. Ik kan niet meer zonder! Verwisselen van de boom gaat snel en is makkelijk Lachen
De bijrijdster vindt het ook een zeer fijn zadel en maakt er lange buitenritten mee Lachen

Ik maak het schoon met thorowgoodspray voor kunstofzadels Lachen maar een doekje en wat water kan ook Haha!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:51

fantastisch zo zonder onderhoud
fantastisch die verwisselbare boom+ kniewrongen
maar o o o wat ben ik blij dat ik er vanaf ben, mijn achterwerk was het niet met mijn wintec keuze eens. Ik schuurde open langzaam. Na 4 jaar toch maar een nieuw zadel gekocht

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:57

ik heb een wintec 500 gehad heb em 2 wkn terug verkocht...op mijn nieuwe paard was hij wel aan te passen maar duurde me allemaal te lang dus heb maar een nieuw zadel aangeschaft nu een Kieffer Wien...deze heb ik nu bijna 2 weken en is iets aangepast voor mijn paard... Superzadel!

De wintec was ik wel tevreden over hoor!
Met mijn vorige paard veel plezier van gehad!
zitten prettig en weinig onderhoud...

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:33

Ik heb voorheen ook een wintec 500 vzh. gehad, heb er veel lol mee gehad. Kon er zelfs urenlange buitenritten mee maken en ik zat er prima in hoor.

Echter is mijn paard nogal breed geworden, dus de wintec paste niet meer. Waarschijnlijk had de wintec wide wel gepast, maar ik heb toch besloten om over te gaan op boomloos omdat Duncan daar tijdens de testweek heel erg goed op reageerde en mij het super goed was bevallen.

Maar als mijn wintec nog had gepast dan had ik daar graag nog jaren op doorgereden. Ik merk nu (met het leren zadel) wat er zo verschrikkelijk handig was aan mijn wintecje. Het onderhoud, maar ook weinig slijtageplekken (je kunt de beugelriemen onder de zweetbladen door doen), waardoor het zadel er gewoon super uit blijft zien. Mijn Barefoot ziet er nu na een maand al gebruikter uit dan mijn wintecje in 2,5 jaar.
Ik had er ook nog kunstof beugelriemen bij, ook super handig, want die worden niet langer aan de kant waar je opstapt. Dus nooit meer ongelijke beugels.
Wintec singel was ook erg goed bevallen, Duncan is nogal gevoelig onder zijn buik, maar deze elastische singel vond hij erg prettig. En cross maar lekker door de blubber, het maakt niet uit, even onder de kraan en het is weer schoon. Ja, super fijne en handige zadels (en de beugelriemen en singel waren ook echt heel fijn).

shera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 19:01

Ik heb dus een tweedehands Wintec gekocht op MP. Hoe kan ik zien of de boom verwisseld kan worden?
Of kan dat niet bij de oudere modellen?
Hij zit super alleen moet de boom net een maatje wijder Frusty

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:55

egt aan te raden!
ik heb een wintec 2000 met Cair; dus lucht in de kussentjes, lekker zacht & goed voor de rug

voordelen:
- makkelijk in onderhoud
- verstelbaar
- niet duur
-lijkt egt leer (mijn lesgever dacht dat het een leren zadel was)
- mooi
- licht
- goed voor de rug
-schokdempend (cair)
- gaat lang mee!

nadelen:
- geen echt leer

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:44

k vind de kussens van de standaard wintec's niet fijn. ze zijn te plat. en passen daardoor niet op mijn paard.

misschine ooit die met ciar uitproberen maar ijnig zadelmakers willen dat oppompen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:47

Ik heb een VHZ en een dressuur wintec, en ben er erg tevreden over! Met name voor op het strand rijden, je hoeft je geen zorgen te maken over water en zout Haha! en je hoeft alleen maar de beugelriemen in te vetten.